Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

fredag 25 april 2014

Fågelkväll

 En knölsvan hade  kravlat sig upp på en sten  för aftontvätt .Bilderna år från igår kväll

kunde inte låta bli att ta lite bollblommor också

 

 För första gången i år såg vi strandskatan  men hade så bråttom sååå

Ett and par i vassen

 Ett måspar på stenen ser fundersamma ut över det för dom skövlade landskapet 

 Björkarna ser ju alltid lite lila ut innan lövsprickningen ,mycket blom ser det ut  att bli

 Ett ställe som vi brukar besöka i grannbyn

 

 

 

 Där brukar svarthakedoppingen häcka , och ser ni den, perfekt kamoflageställe  i mitten på bilden

Väldigt mycket buskage runtomkring här men lyckades få ett and par i en ruta

 Tyckte dom mörka stammarna med solen bakom var fina
Ännu en solig dag till ända och en solig vecka med kalla nätter .Nästan sommarvärme idag + 16 grader ,trevlig helg alla som tittar in ,Nette

5 kommentarer:

  1. Så härliga fredags bilder..ska ut på solnedgångsrunda med Russan nu efter att ha ätit en grillmiddag med förrätten utomhus.. Annars kallt idag, bara +8--- men SMHI har lovar sommarvärme till helgen...
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Ljuvliga helgbilder. Härligt ljus. Tusen tack för att du tittar in. Jag har fått ett svar och det var inte så upplyftande. Nu väntar jag på slutspurten. Operation blir det men hur stor och hur mycket vet jag inte. Det är ovissheten som är värst.
    Jag berättar när jag vet.
    Mysig helg på dig. Du är supergo. Kramizzzzzzzz

    SvaraRadera
  3. Vilket rikt fågelliv som råder i dina trakter. Svarthakedoppingen finns inte här hos mig och vill jag spana in den får jag lov ta en tripp... med bil :)
    Trevlig helg /bea

    SvaraRadera
  4. Härligt ljus i bilderna! Här har vi också haft riktigt varmt idag, men tyvärr jobbar jag natt hela långa helgen...
    men förhoppningsvis håller det i sej :))

    Trevlig helg på dej!

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder, syns att våren verkar vara på väg hos dig med.
    Idag har vi + 20 grader i skuggan o man svettas rejält i solen :-)
    Men skönt är det!

    SvaraRadera