Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

onsdag 7 maj 2014

Bäcken som hade kvarn, ett Natura område?

 1 maj var en blåsig dag så vi sökte oss till skogen där är det ju lite lugnare  än på slätten ,vi besökte en plats där det funnits en kvarn .Det här har jag förstått är en plats som ska bevaras alltså ett Natura område .Det betyder att man inte får hugga ner träden där  .20 m är tror jag det avstånd från skiftet som man inte får hugga på .Nå nu har det huggits i grannskapet och en storm kom efteråt ,vet ni vad som händer då ,jo träden blåser omkull  och lägger sig 

 

 Så här ser det ut  rotvältor och allt ner i bäcken,  meeen man får ju inte röra ett Natura område  .Tänk att förstöra vattendraget och den fina miljön.ja jag säger då det  ,ur led är tiden .Skogsägarna får inte lämna sina fällda träd i skogen pga av skadeinsekter ,men sådant här får förekomma .Man blir ju A-R-G  med stora bokstäver

 Passade på och tog några speglingsbilder på den lilla bit av bäcken där vattnet rann

 

 

 

 

 

 

 Med lite fantasi kan se både Adam och Eva här

 

 

 

 

 Den före detta kvarnen

 

 

 

 
Lite varmare idag men nu vill vi ha vatten dammigt ,torrt och eländigt , Ha det så fint alla, och titta gärna in på nyheterna på min andra blogg ,Nette

8 kommentarer:

  1. Spegelbilderna är toppenfina!
    /SA

    SvaraRadera
  2. +++++ för fantastiska foto!

    SvaraRadera
  3. Här har vi fått vatten,det regnade mest hela dagen och kvällen igår så nu vill vi ha sol! Vackra bilder från bäcken!

    SvaraRadera
  4. Bäck-, vattenbilderna är granna. Rotvältor är det kanske inte.

    SvaraRadera
  5. I höstas pratade jag med en skogsägare som förvånades över förstörelsen i hans skog. Skapas ett stort kalhygge mitt inne i skogen kan man kanske räkna med att nästa storm sliter upp alla de träd som nu kommit i stormens skottglugg, utan ha hunnit anpassa sitt rotsystem till dessa naturkrafter? Sen är det bara att röja minst lika mycket som första gången. Inte snyggt, men klirr i kassan, kanske?
    Jag associerade dina vattenspeglar till målat fönsterglas av sakral typ. Tänk så tankar kan fladdra!
    / Deerhunter

    SvaraRadera
  6. Jo nog blir man upprörd då detta händer , likadant på ett av mina favoritställen som man nu inte vågar beträdda då det lutar träd åt alla håll och ingen får röra dem ... Men vackra spegelbilder fick du verkligen . Kramar // Anita :)

    SvaraRadera
  7. Naturen är inte nådig när den sätter den sidan till...och lite i överkant kan man väl tycka att det är när man inte heller får röja upp efter storm. Men vackra bilder fick du, och speglingarna i vattnet...suveränt!!
    Såg att du hade det varmt och torrt...kan gärna dela med mig av regnvädret vi haft och kommer att få!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  8. Å vilka läckra reflektioner! :)

    SvaraRadera