Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

fredag 2 maj 2014

Min 1-maj

Eftersom det inte gick att sätta in bilder igår får det bli idag .Det är sällan bakverk kommer här på bloggen men struvor är något vi ätit den här helgen det hör till .dock inte egengjorda

Var ute i det kalla vädret och fotograferade lite macroblommor

 

Gullviva och maskros

 alla träd och buskarhar stora knoppar men i det här kyliga vädret får dom nog hållas ett tag

orange gullviva

 

Maskros

 

dom första förgätmigej 

 

 

 

vårviva

Syrénknopp

Försökte fånga myrorna på bild efter en trädstam inte enkelt för solskenet var så starkt att mina glasögon blev svarta (dom ändrar färg i ljuset)

 

 

 

Till sist en maskros lysande vacker
Nu på morgonen 3 grader och nordanvind .Igår var det så kallt nere vid havet att man frös fast vantarna var på ,idag väntar jobbet .Ha det bra ,Nette

8 kommentarer:

  1. Så mycket fint som blommar hos dig. Säga vad man vill om maskrosen men jag tycker den är fin. DIn orange gullviva blir jag avundsjuk på.
    Önskar dig en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Jo struvor brukar höra till och jag missade dem helt denna gång. Glömde totalt att köpa dem men vi överlevde ändå. Lite behöver man ju faktiskt hålla kvar traditionerna för det är ju rätt enkla saker det handlar om men ändå ger det lilla extra.

    SvaraRadera
  3. Hei !
    Du har det litt varmere og finere der ser jeg, flotte vårfarger !

    SvaraRadera
  4. Fina bilder, visst försöker våren göra entré fastän vindarna är kalla, det gäller att ha tålamod.
    Trevlig arbetsdag!
    Nanne

    SvaraRadera
  5. Härliga vårblommor och färger,struvarna ser goda ut,tror att vi har ett struvjärn här hemma någonstans!

    SvaraRadera
  6. Ja det har blivit många struvor och fler finns där och väntar.
    Undrar om ditt macro-objektiv är annorlunda än mitt ;o))

    SvaraRadera
  7. Har blivit mer kyligt även i min landsände, men det är nästan bara skönt. Att få vara ute i naturen och (än så länge) slippa alla stickande, krypande, bitande insekter är fantastiskt,. Så jag njuter av detta lilla väderomslag så länge det varar. På tal om ingenting har jag ett gammalt makroobjektiv, 100/4,0 om jag minns rätt. Efter ha tittat på dina maskrosor skulle man kanske börja använda det.
    / Deerhunter

    SvaraRadera
  8. Så fina blomsterbilder! Våren är verkligen en härlig tid :))

    SvaraRadera