Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

fredag 9 maj 2014

Vandring i trädgården före regnet ,med macro

Tog en promenad igår kväll  när jag såg att regnet kommer idag och det har kommit såååå skönt att slippa dammet ,ja jag ser att fåglarna tycker det samma dom badar i vattenpölarna här på gårdsplanen

 

 

 Det syns att frosten bitit i tulpanerna

 Liksom brustna hjärtan ,jag har haft granris på hela tiden tog av det igår när jag såg att det skulle bli första natten utan nattfrost

 Maskrosor finns lite varstans i min rabatt ,nu är det så att  mina rabatter får väx vilt i år min rygg ,händerna  och mina knän säger stopp när det gäller trädgårdsjobb  .Vi får försöka ta nya tag en annan gång

 Narciss ,det var inte så enkelt att få bilder pga den starka vinden

 Gullvivor i olika färger

 
 

 

 Dom gula delar jag ut om någon vill komma och hämta plantor dom växer här i hundratal

 Scillan är vacker även som överblommad

 

 några bilder från mammas och pappas trädgård som nu står övergiven  där blommar hundratals narcisser

 Bilderna från 2 . 5  på kvällen  bilderna är med gamla kameran Canon 550 D
Nu får vi ordentligt med regn ,såg att till och med gullvivorna var dammiga när jag kontrollerade fotografierna Trevlig helg ,Nette

9 kommentarer:

  1. Det är så fint ute nu och många vackra blommor finns det att fota. Härlig årstid. Önskar dig en trevlig helg.
    Kram från Anne-Lie

    SvaraRadera
  2. Så vackra blommor du har. Gullvivor har vi med här nu.
    Då har du dubbla trädgårdar att ta hand om. Vackra narcisser,
    trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Helt fantastisk smukke makro billeder!

    SvaraRadera
  4. Så vackra blommor , mina gullvivor har inte kommit fram ännu . Önskar dig en trevlig helg // Kramar :)

    SvaraRadera
  5. Nu är det väl ändå vår hos dig också - vilka fantastiska bilder!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  6. Visst var det välbehövligt med regn, men så här mycket...?? Ja, det dammar ju iallafall inte längre....Fina macrobilder, och skrattar när jag läser att du upptäckte damm på gullvivorna sen när du kollade bilderna i datorn, lite så är det ju med macro...man får se saker som man inte hade en aning om att det fanns där!!
    Usch, det är inte roligt när kroppen spökar och säger ifrån. Men klokt att låta trädgården vila då, och jag kan tycka det är lite vackert också, när naturen får råda. Här har den gjort det väldigt länge...
    Ha det gott vännen!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  7. - Halloj i nordost.
    - Vackra blombilder Nette. Speciellt
    Scillan faller jag för !
    - Ha en fortsatt trevlig helg !!!
    Hälsar Henning och Blondin-Ida....:o)

    SvaraRadera
  8. Gullvivor i lika färger var kul att se, visste jag inte om tror jag.

    SvaraRadera
  9. Maria nøkleblom, som vi kaller Gullvivor er så herlig vårfriske! Ekte maiblomst :-)

    SvaraRadera