Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

onsdag 30 juli 2014

Ett inlägg från verkligheten

Den här passande skylten fick jag av våra vänner norrifrån dom hade stött på den i den stora affären söderöver i vårt västra grannland

Några nyanser brunt är vad som finns i trädgården
Någon ljuspunkt

Brungräsmatta det går ju inget bränsle till gräsklipparen

Till och med stora rönnen hänger som om det vore världens sista tider

Björkarna är gula  riktigt höstlikt
Några blommor blommar dom som jag gett vatten

 

 

 

En daglilja hade orkat blomma i värmen idag men ni ser hur torkad i kanterna den är (dagliljan blommar ju endast en dag )

 

 

 Min klematis har förärat mig 3 st blommor men fast jag gett vatten till den mest varje dag är den brun i kanten

 

 Man kan säga att dom är dagliljor alla blommor nu ,hela perenna rabatten är brun .
Vi var just och veckohandlade mat och där berättades det att regn kommit i byarna runt omkring men inte här .Mätaren på banken visade 35 grader när jag for hem idag det har jag inte sett förut ..Nu är det mulet men ,,, ja klockan nio ikväll ska det ske om man får tro prognoserna  håll tummarna ,ha det fint ,Nette

6 kommentarer:

  1. Vad fina bilder! Vi har fått lite regn idag men kan behöva mer. Annars blir det inga kantareller.
    Så fina bilderna är på trollsländorna. Vi har sådan vid sjön men jag lyckas inte få dem på bild. De stannar ju aldrig bara flyger runt.
    Dina blommor är så fina och de lilla jag har har nästan torkat upp.
    Hoppas du får lite regn med nu.
    M//

    SvaraRadera
  2. Hei !
    Et fint skilt du fikk, men det passer ikke for din velstelte hage ;-)

    SvaraRadera
  3. Snyggt du har i din trädgård så vackra färger på blommorna.
    Den där skylten var bra...
    köpte en likadan men med annan text dådå.
    "Rasta gärna din hund
    men inte här..."
    Det är några hundägare som låter sina hundar lyfta benet mot vår postlåda,
    vi har en sån där stor veckolåda,
    och det är inte så kul att den alltid är nerpissad.
    Få nu se om dom förstår och låter hundarna lyfta benet mot något annat i dess väg.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  4. Nej, och vi har heller inte fått regn. Vi var just iväg 8 min med bil på middag och där hade dom fått 20 mm. Är det inte märkligt......Vilka härliga blomster och skylten var rolig!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. Oj redan gula björkar! Mina växter på altanen är så torra o fula fn. Har tröttnat på att köpa nya för tillfället.....vissa stunder tänker jag att nästa år köper jag plastväxter men det kommer inte att ske hoppas jag. Lite svalare och behagligare ska det visst äntligen bli och regn också ........din skylt var rolig!

    SvaraRadera
  6. TACK för kommentaren hos mej!! Ja, det kanske kommer ett inlägg då och då...vi får se!
    Å skylten du fått, åhhh en sån skulle behövas här! Nu har ju allt snart torkat ned, men det kommer väl fler somrar som jag inte orkar med allt ogräs misstänker jag. Tänk så fort det torkar ur sen, det är inte många veckor sen det regnade dagar i sträck. Och här har de också hotat med oväder, men jag tror att det tar en omväg just förbi oss, för inte långt härifrån har de fått lite regn då och då.
    Så fin din klematis är...min tog jag ju till sekatören på...och sen är den borta!! Liksom honungsrosen, den har jag klippt ned helt. Så nu ger den väl också opp...
    Fina bilder som vanligt, älskar dina macro!!
    Kram kram

    SvaraRadera