Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

lördag 26 juli 2014

I trädgården

Min clematis har börjat blomma den som jag tror är död varje vår men åtminstone en blomma har den nudet var för en vecka sedan bilderna är tagna



Lavendelblomma

Skuggan av lavendel

mariaklockan

Lammöronen har fått många blommor



 Malva

Gullris

Backtimjan med ogräs



Rosenspireorna

Min svärmors rosor blommade så vackert senaste vecka






 Rosenspirean

Med besökare som såg ut att ha baken fram  eller var det tvärtom

Backtimjan och daggkåpan

Min andra klematis som jag inte minns namnet på nu ,det blir med blommorna som mad människorna namnen försvinner 
Behöver jag säga varmt idag nej det börjar bli lite ensidigt det här med vädret ,men att sitta i skuggan klockan 21 går bra ,30 grader inomhus.Imorgon väntar hemfärden i värmen  hoppas det kommer regn den kommande veckan ,ha det fint ,Nette

3 kommentarer:

  1. Fina bilder allihopa. Din clematis är helt fantastisk. Jag vill inte klaga, men lite mindre värme skulle räcka för mig. Sköt om dig! Kram, Gunilla

    SvaraRadera
  2. He, he. Det där med fragmenterande namnminne känner jag igen. Undrar om inte värmen förvärrar saken ytterligare?
    /Derhunter

    SvaraRadera
  3. Så många vackra blommor...lammöronen var väldigt fina! Ja namn ja...jag skyller på både ålder och värme hi hi!
    I dag har det regnat OCH åskat här på ön...sååå skönt men nu skiner solen igen och det är lika varmt, inne som ute.
    Ha en fin sommarkväll!
    Kram Titti

    SvaraRadera