Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

lördag 2 augusti 2014

Utflykt utmed ån 1

 Efter en het fredag senaste vecka for vi på eftermiddagen  för  att fotografera näckrosor  vi lämnade holmen i gassande sol .Det slog mig när jag tittade på den här bilden att vi har många trädslag på den bilden ,gran,tall.rönn,hägg, en och al

Trutungar


Vi for förbi båtbryggorna som vi annars använder

Det var fredag och dom som kom från jobbet lade ut

Nu kommer vi till näckrosornas paradis

En och annan vattenväxt blommade också


 Så blir det smalare vatten

Här växer rötter på stenarna

 Brunt lervatten

Så far vi under såg bron här fanns för längesedan en såg  där man sågade virke .Flottningen av stockar minns jag från jag var liten eftersom jag har rört mig i dom här vattnen så länge jag minns

 Lite rostigt börjar det bli






Här inne på fjärden där ån mynnar ut ser det ut som ett sagorike med näckrosor överallt

Dom som bor här  har det verkligen idylliskt




 Här fortsätter ån  inåt land

 Hus som varit med länge

 igen rötter som växer på stenarna

Gammalt hus som används som bastu

och med badtunna,här vände vi nedåt tillbaka mera bilder i morgon
Varmt och soligt idag har bar njutit av lugnet och den friska luften efter en vecka inomhus . Ätit gott grillade lax mm .Ha det bra alla som tittar in ,nette

4 kommentarer:

  1. Fina bilder som alltid! Ja jag minns också då båtarna kom och drog inhägnader med stockar efter sig. Vi hade ju skären utanför Pudimo land på en liten ö för oss själva och rätt över fanns Västerhankmo hamnen dit även stora lastfartyg gick då på 60 talet. Nostalgi :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så många fina svalkande bilder, men vattenskvalpet och det väderpinade huset gillar jag allra mest. Har nyligen låtit bygga ett skåp av sånt vindpinat virke. Patina utanpå och superfräscht inuti.
    Ha det fint
    Anette

    SvaraRadera
  3. Så vackert det ser ut , fina brobilder // Anita :)

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder du bjuder på !
    Såg du att jag skickat ett mail till dig angående postadress?

    SvaraRadera