Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

torsdag 16 oktober 2014

Kamera på is

Kamera på is betyder ju inte för min del  att jag inte tar bilder men nu är mitt favoritmotiv på gång nämligen is och frost så idag när jag kom hem var det ännu så ljust att  alla objektiv kom i användning ,lite redigeringsfix  har jag gjort för att få det hårda i isen

 

 

 Macro

 



 

 


 

 

 


 

 Här var ett motiv  fågelbadet som var bottenfruset
Fågelbad i betong
Nu är det igen kallt ute så vem vet vad morgondagen för med sig .Det var mulet eller rättare sagt dimmoln i skyn idag morgon då jag hade tänkt ut och fotografera is så det var rätt grått  o disigt  men som jag sa igår den här veckan är inte min vecka .

Ha det bra ,Nette

5 kommentarer:

  1. Verkligen super vackra bilder, ja bubblande isiga och vackra. Bra gjort.
    Hos oss regnar det och ska fortsätta regna hela helgen.
    Må väl/ Eva

    SvaraRadera
  2. Dom bubbliga bilderna är fantastiska ser ut som goddricka!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Snyggt fotograferat.
    Men tänk att ni haft så kallt redan att det frusit till is i fågelbadet.
    Kollade termometern nyss och det var -3 så det lär väl nypa till här också i natt.
    Fy för vintern !!!

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  4. Hej, dina fina isbilder påminner nästan om bilder i labbet under ett mikroskop! Fantastisk blir verkligheten när man förstorar upp den. Och fantasin sätter igång...här har vi inte haft just någon frost ännu. Nästan så jag längtar lite, men egentligen inte för det är ju ofrånkomligt att det snart är mer regel än undantag.
    Försök vila upp dig, kroppen behöver ta igen sig nu i mörkaste tiden..
    Kram

    SvaraRadera