Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

söndag 23 november 2014

Vintermorgon med sol

Vi vaknade till mera snö och lite sol idag ,tyvärr är det så  att vi som bor så här nära kusten  får dimma så länge havet är öppet så det kan bli en solglimt på morgonen

 Fluffsnö


 Sol bakom skogen

Var ute med macrot se på snöstjärnorna

Men det här väntade jag mig inte att se en mygga vid liv men väldigt slö

 vi for ner till hamnen och där var det vackra vinterfärger




 Stenarna hade vita mössor




 Vi planterade ett nytt träd idag självlysande  600 ledlampor så  det lyser upp i den mörka världen ,inte så bra bild men det blev en sådan där hast bild

 Jag gjorde också en dörrkrans  av japansk idegran ,trevlig material att arbeta med

 Ha det fint alla som tittar in ,Nette

8 kommentarer:

  1. Märkligt hur det skiljer på några kilometrar. Solen kom och gick mellan molnen här och vackert så.
    Fina bilder! Ha en bra vecka! ♥︎

    SvaraRadera
  2. Du milde vilka vackra vinterbilder du har här nu igen. Jag blev förvånad att ni fått så mycket snö, vi har ju bara lite puder men i morgon lär det komma mera.
    Kransar är ju aktuellt nu så man borde nog vara ute i god tid med det där riset. Vackert med vitt pynt, det har ju rätt länge varit all världens krims krams på en del kransar. Gillar lite minskade pynt såsom du har här.
    Lycka till med julförsäljningen i din butik.

    SvaraRadera
  3. Så otroligt vackert! Jag förstår varför jag älskar snö!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Härligt vinterljus i dina bilder. Trevligt att se naturen sticka till myggan, det kan inte ske för ofta.
    / Deerhunter

    SvaraRadera
  5. Härliga vinterbilder! Dimma kan vara väldigt vackert - men man vill ju se solen också....
    Fint med ljusen som lyser upp i mörkret så här inför julen.

    SvaraRadera
  6. Härliga bilder trots snö å kyla...
    och jag gillade myggan som ännu håller sig vid liv.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  7. Åh så vackert naturen har klätt sig i dina bilder. Fint fångat.
    Hälsningar
    M

    SvaraRadera
  8. Vackra bilder som alltid och en gullig krans du gjort!
    Kram

    SvaraRadera