Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

torsdag 25 december 2014

Julafton och juldagen

På julafton hade vi så här vackert väder och dit vi kom efter bilfärden norrut ja där såg det ut så här, snö  ,ja otroligt mycket snö

bilderna tog jag utanför mammas väninnas hus då vi var dit med julgåvor till henne


När vi for vidare till pappas boende  tog jag bilder efter vägen för det var så vackert med alla snöportar




Vi var tillsammans med min pappa och drack kaffe  mm i några timmar sedan förde vi hem mamma hon orkade inte så länge  ,sedan körde vi tillbaka hem på kvällen vi kunde se norrsken och vacker stjärnhimmel och alla julbelysningar  - 13 grader var det då vi kom hem ,på bilden visar Selma sin julklapp för all dom boende på på serviceboendet där pappa finns
Idag var det sol igen så vi for ner till havet för att få lite frisk luft före vi gick på mat till farmor och farfar


Långa skuggor ,  isen hade lagt sig

 Det här är vår snömängd jag tycker det är just som det ska




Det här var mina dagar i stort sett.
Hoppas ni haft det bra alla ,Nette

10 kommentarer:

  1. Härliga bilder och visst är det roligt med en vit jul. :)

    SvaraRadera
  2. Utrolig flotte vinterbilder du har tatt.
    Ønsker deg en fortsatt god jul.

    Vivi

    SvaraRadera
  3. Ja nog kan du skryta med minst lika vackert julväder som jag har hos mig! Inte så mycket snö här, men fullt tillräckligt. Snöskotrarna har börjat mullra fram på lederna, men idag har det kommit en riktig köldknäpp -20 som fått mig att bara ta korta promenader. Blinka trivs inte i sitt vintertäcke, ujuj vad hon skäms...
    God fortsättning på helgen, julekram

    SvaraRadera
  4. Så vackra och stämningsfulla bilder. Här har vi fn fortfarande ingen snö men det är lite kallare så pelargonerna tackar nog för i år denna helg /M

    SvaraRadera
  5. Ja absolut mera snö norröver! Härligt med dessa soliga och vackra vinterdagar!
    Önskar dig en fin fortsättning på julen! ♥︎

    SvaraRadera
  6. Merry Christmas, Dear friend!
    Best wishes from Ukraine!

    xoxo, Juliana | PJ’ Happies :) | PJ’ Ecoproject

    SvaraRadera
  7. Så vacker julstämning med alla snö! Vilken lycka Selma måste gett till alla boende på hemmet, hundar brukar alltid få de gamla att leva upp och bli glada! Här hade vi moster, 91, hemma på julmiddag och Russan gjorde sitt bästa för att liva upp henne! God fortsättning! /Lotta

    SvaraRadera
  8. Inte kan vi klaga på julvädret inte!
    Härliga bilder där snön gör sitt till också!
    Önskar en fortsatt fin ledighet .... så länge den varar ;)
    Må gott ♥

    SvaraRadera
  9. Beautiful snow and ice photographs. Hope you had a great Christmas

    SvaraRadera
  10. Kanonväder verkligen denna julhelg! Jag har tyvärr inte hunnit med några utevandringar ännu men hoppas att det sitter i ännu ett tag så... nya friska tag!

    Kram Gugi

    SvaraRadera