Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

onsdag 17 december 2014

Ljus och motljus

Några bilder tagna genom bilrutan  .ljuset har ju alltid fångat mitt intresse i olika former



Motljus är svårt den här tiden då solen ligger så lågt  här ljusade jag upp bilden en aning

Moderna tidens leddroppar  (nytt ord för rättskrivningsprogrammet också) frusna


Några isbitar i sol  fantisera får ni göra själva

 En ful fisk
Min vita amaryllis blommar för fullt

 Tyckte säkert att det var passande värme

 Idag har vi ett tunt snölager med en knäckebröds liknande  yta  - 2 grader.Såg att norröver har det kommit mera snö  än här.Men vi har blivit lovade en vit jul ,så nu hoppas jag det blir lite fart på julhandeln också som ser ut att bli den sämsta någonsin.
 Ha det fint  Nette

4 kommentarer:

  1. Fiiint Nette!
    Jag gillar också ljus :)
    Ha en fin fjärde adventshelg!!

    SvaraRadera
  2. Hej, underbara isbitar som man kan likna vid mycket..
    Jag är också fascinerad av ljuset, försöker ofta fånga det speciella ljuset med min lilla kamera. Ibland lyckas jag få in känslan, då blir jag glad, men ofta blir jag besviken när jag ser resultatet i datorn.
    Idag har vi kallt, nu på kvällen 10 minus, men gärna för mig, hellre än det evinnerliga regnet. Backarna ska öppna i helgen, vet dock inte om dom hunnit tillverka tillräckligt med snö
    Kram

    SvaraRadera
  3. Snyggt, snyggt fotograferat snälla du.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  4. Visst är ljuset välkommet,på måndag vänder det och blir ljusare igen!

    SvaraRadera