Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

onsdag 29 juli 2015

Aktuellt med bilder från trädgården och denna dag

Vi kom hem igår kväll till en trädgård som minst sagt  vildvuxen

men med några få  rariteter  som blommade

 olika färger


 humlorna var väldigt aktiva

liksom flugorna


Lammöronen är alltid lika gulliga







 Brinnande kärlek borde vara namnet på den här

 Backtimjan


Har aldrig sett rosenspireorna   så här vackra

Förresten inte gräsmattan heller då den blev klippt ,minns inte att vi haft så grön och vacker gräsmatta

Klematis som jag inte minns namnet på

klängrosen


 Så tunga klasar

 Dom vita nejlikorna är fantastiska i år
Några bilder från loppiset som vi hade i veckan  ni ser långa raden med kläder från 50-80-tal .Gamla mattor hade vi rullat ut på golven ,ja ni förstår  allt har   sparats

 loppiset är u ett av husen där ute hos mina föräldrar


 Dockvagnen sålde jag just via nätet  den hade jag som liten köpt i Sverige

2 st sådana har vi också fyllt  med diverse skrot
Idag köpte jag jordgubbar och frös in
Idag var igen den dagen då man skulle hinna med allt  och lite till det är så när man har semester  , problemen på jobbet måste lösas  och tvättmaskinen gick för full maskin flera gånger om ,nu är jag tillbaka på holmen igen ,ha det fint alla som tittar in ,Nette

6 kommentarer:

  1. Älskar lammöronen. Om jag har något att säga till om nästa gång i plantshopen vill jag köpa en sån växt.
    Ingen dålig loppis du visar upp. Ser ut som en riktig affär för nostalgiska ting.
    / Deerhunter

    SvaraRadera
  2. Beautiful flowers, and their pictures wonderful. I think that home sale is a good idea. Greetings.

    SvaraRadera
  3. Beautiful flowers, and their pictures wonderful. I think that home sale is a good idea. Greetings.

    SvaraRadera
  4. Wonderfull fotos flowers greeting from Belgium

    SvaraRadera
  5. Så vackra växter , underbara bilder , mina rabatter ser också vildvuxna ut nu , får nog ta itu med dem då det inte regnar // Kramar

    SvaraRadera
  6. För att vara vildvuxen är din trädgård fantastisk med underbara blommor.

    SvaraRadera