Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

söndag 18 oktober 2015

Dagsfärska bilder ,med ovanlig mat

Selmas morgon började lite trögt hon drog filten över huvudet och tyckte sömnen var bra (lite mörkt i hennes vrå därav bildkvalitén)

 Jag gick ut med kameran men hon ville inte komma med 



 En lupin som införskaffat många blad på senhösten





 Färgsparkande

 Ikväll åt jag något som jag inte ätit förut nämligen vildsvinskött .Vi grillade  köttet och åt rostade potatis och grönsaker i vitlök ,haloumi och svartvinbärsgelé  till .Köttet köpte vi   HÄR .Till efterrätt åt vi krusbärskräm med vaniljglass Köttet var en positiv uoolevelse.Tyvärr fick min man ryggskott när han kom hem från jakten idag ,när han skulle klä om så  sade det pang ... Ingen jaktlycka den här helgen så nu blir det ett längre uppehåll .Själv har jag fortsatt med att jag dammråttor från sommaren  ,fönsterputs och annat trevligt .
                Ha det fint alla som tittar in ,nette

3 kommentarer:

  1. Gorgeous shots. Love ethe closse up of the raindrop and the 5th one looks like diamonds on the leaf.

    SvaraRadera
  2. Håller med om vildsvinskött. Delikat. Fastän här skjuts säkert upp mot 1000 djur om året hittar väldigt lite färskt kött ut till diskarna. I alla fall där jag bor. Tror inte jägarna vill släppa sina godbitar. Kul med hundar som visar egen vilja, tro på sig själv vad som passar för stunden.
    / Deerhunter

    SvaraRadera
  3. Vilka fantastiska bilder!
    Det där såg väldigt gott ut, jag älskar Halloumi.

    Önskar dig en suverän kväll!

    You Rock!!!

    SvaraRadera