Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

söndag 15 november 2015

Grå söndag med fågelliv

 Svanar sitter på åkrarna här nu i hundratal  , sockerbetor  tror jag är på menyn här .Det regnade så bilderna blev lite suddiga

 Här är det mera finkornigt på matlistan

 Så här såg åkervägen vi körde ut 

Vi for till hamnen där simmade  knölsvanar  som om det vore sommar ,skulle jag va dom  så tog jag till vingarna nu när man ser temperaturerna norröver

 Dimmigt Sverige nästa


Vi tog vägen genom skogen hem  och en tjäderhona satt vid vägkanten, den tog sig till närmaste träd

 Som sagt dimmigt och  suddigt

När vi kom hem kommer mannen över vägen  med en påse sik  ,  det är svärfar som varit och fiskat ,tack för dom .Nu är det redan mörkt ,korta dagar  .ha det bra ,Nette

4 kommentarer:

  1. Så många svanar... och så blött ni verkar ha det. Fisken hade jag också gärna tackat ja till. Här har också varit en mörk dag trots att sol utlovats. Må så gott! Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. I was wondering what species the Swans were in the field? Lovely shots

    SvaraRadera
  3. En tjäder i trädet bara så där. Det skulle jag leva länge på.

    SvaraRadera
  4. Ser att du försökt fånga alla svanar på en bild också ....
    På mina bilder rymdes de inte!
    MEN faktist ger det gråa en skön känsla i bilden!
    Inte så tokigt med sik inte :)
    Må gott!

    SvaraRadera