Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

söndag 6 december 2015

6 dec Finlands självständighetsdag

 I år blev det ingen extra ledig dag denna dag  men vi fick ju vackert väder med blå himmel och sol mitt på dagen

Högvatten var de ordentligt senaste natt men  då vi var och tittade  på förmiddagen var det ännu högt här en brygga under vatten

 Båthusen hade det lite vått om fötterna

 Men himlen var blå

 En brygga med vågskvalp

 

 

 Svårt att gå torrskodd här

 I skogen är det lika mycket vatten  efter allt regnande

 Tänk att få se solen i trädtopparna

 Speglingar

 Och vi ger inte upp violerna självsådda blommar för fullt ännu men  + 6 grader rena sommarvärmen

 

 Solens sista strålar denna självständighetsdag
Nu ska jag bänka mig framför TV och titta på dom  vackra klänningarna ,ja det brukar finnas en och annan herre som har lite extra fin festklädsel också ,ha det fint .nette

4 kommentarer:

  1. Lovely series of shots but no 5 is stunning.

    SvaraRadera
  2. Visst är det väl fantastiskt när solen visar sig! Idag var också en sådan dag för den som hann njuta.
    Hoppas du får ha en bra adventstid. ♥︎

    SvaraRadera
  3. Hej, kollade blaskornas bildspecial idag, och inte tyckte jag att det var så många sensationella utstyrslar i år. Värre och bättre har jag sett...men presidentskan hade lyckats bra, äntligen lite färg istället för trista pasteller. Nog skulle jag se att nederbörden hellre kom som snö nu, säsongspersonalen samlas inför starten o inte ett snökorn, trist om dom åter får säga upp hela gänget pga arbetsbrist!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Visst är det härligt när vi får en soldag mellan allt regn och blåst. Vackra bilder som vanligt från dig. Önskar dig en trevlig fortsättning på advent.
    Kram Swan.

    SvaraRadera