Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

lördag 23 januari 2016

Amaryllisar på topp igen och granskott ,kunde tro att vi firar jul !

 Amaryllisarna har börjat på en ny omgång blommor hos oss ,min favoritfärg  

 

studie i närbild

 

 

 

 I köksfönstret står den här men på nästa bild en tävlar om min gunst 

i vitt  ,tänk att dom båda blommar på samma gång den här vita är inne på tredje stängeln 

 

 

Veckans tulpanbukett blev den här färgen inte en färg jag brukar köpa 

Mera blommor hos oss sonen har födelsedag imorgon  så han fick en bukett av sin mor  .Hela 31 år sedan har förflutit sedan den dagen han föddes
 

 

 

Ännu en som skjuter skott är minigranen jag tog in till julen den är faktiskt grön och grann nu 

 Så vi kan väl säga att tillväxten är god för tillfället .Nollgradigt idag ,så det är halt på vägarna .Få se hur det är imorgon om det är vitt eller vatten som kommer ner i natt ,det kan ju vara en salig röra också ,ha det fint alla som tittar in ,Nette

2 kommentarer:

  1. ALL these close up photos ar stunningly beautiful. Have a lovely weekend.

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar färgchock du bjuder på, ljuvligt med blommor och blader. Det vita landskapet älskar jag, men det blir lite enahanda i längden. Nu är temperaturen uppe på nollan o det är rätt skönt faktiskt. Här torde vi slippa slask ett tag i alla fall.
    Ha en skön söndag/Kram

    SvaraRadera