Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

söndag 24 januari 2016

Dag med dimmoln och snöfall

 Vi var ut till hamnen i grannbyn norröver  där var det is före på isen ,dimmolnen hängde tunga och en och annan snöflinga kom .Vi har ännu inte fått någon snö att tala om några flingor kom idag 


Det var vatten längs mad stränderna 



 Det syns att aktiviteten varit livlig på isen 

 Där långt borta kör bilar  på isen 



 vitt och vackert med lite nysnö 

En slö dag idag  ,ingenting  gjort men söndag brukar väl vara vilodag för dom flesta Har suttit och tittat på Last night of the proms, som jag hade spelat in   ,man blir ju helt upprymd av detta program och jag fick en ny favorit sångare  nämligen Jonas Kaufmann    och så det Sound of music medley som fick hela landet att gunga             ,     Sound of music    ,    Nessun Dorma                                                                                   Lyssna och     ha det fint alla som tittar in ,nette

4 kommentarer:

  1. vi har många fina program på 2an. Nu senast var det Radiotjänst 90 år, från Bervaldhallen senast var det underbart.
    När jag var ung, mycket länge sen. Var min pappa och jag ofta på Hörsalen i Norrköping, där lärde
    jag mig att älska även klassisk musik. I kväll fastnade jag för en ung pojke som sjöng så
    jäkla bra ,Han hette Daniel Norberg . En flicka som hette Frida Öhrn var också ny för mig.
    kan tala om att just nu regnar det som attan, visst är väl vädret konstigt, eller hur ?

    SvaraRadera
  2. Hej Nette!
    Tack för ditt besök hos mig! Skönt att någon är kvar här ute i bloggarna fortfarande.
    Det verkar ju nästan som om vi fick mer snö än vad ni fått. Fast idag är det +5 grader och det smälter på bra. Längtar ju efter våren och is- och frostfritt, så jag kan börja gå ut på allvar.
    Jättefina isbilder i din headerbild, visst det ääär vackert - ibland - med vinter.
    Kram från södra Sverige och Pia

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga vinterbilder! Och vacker musik!
    Kram

    SvaraRadera