Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

söndag 17 januari 2016

Dagsfärska bilder på snö och kyla

 Idag på eftermiddagen tog vi en sväng till havet ....eller ska vi säga isen  och snön solen visade inte sin bästa sida 
 En del av ringen runt solen  visar på väderomsvängning   -18 grader nu lite mera än gårdagens - 5 

Vattnet har dragit ut med nordanvinden så isen har ramlat mer 
  Här kan man ju se på dörrarna till båt husen var vatten nivån var som högst 

 

 

små vulkaner av is överallt 

 

 

 

 Halvmånen  o sin sida visade sina kratrar 

 Vinterhimmel



När vi kom hem såg vi denna röda prick i skogen bakom huset ,det är röjning på gång .Igår var jag och hälsade på mina föräldrar  ,pappa var sämre nu igen ,antibiotika gavs i blodet åt honom .Så han orkade inte vara vaken så mycket Han har sin 84 års dag inkommande vecka .Mamma hade sina egna funderingar om allt och inget . Ha det  fint alla som tittar in ,Nette

9 kommentarer:

  1. Ni har också snö, som sagt, visst är det vackert, vad jag tjatar om denna snö......du har så rätt, jag älskar det ju!
    Hoppas din föräldrar i alla fall mår bra, trots antibiotika mm.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Vakkert men kaldt?! Fin ny uke!

    SvaraRadera
  3. Jätte fina bilder som du tar :)
    Hoppas att din pappa kommer att bli bättre snart
    kram :)

    SvaraRadera
  4. Härliga vinterbilder, det är så fint när isen spricker av stenarna! Kram Lotta

    SvaraRadera
  5. Märkliga väderomslag. Hos mig steg temperaturen under dagen från -17 grader till lite över nollan.
    Annars kan jag nästan slå vad om att ägarna till båtskjulen om några år kan gilla det de ser på din bild. Hur smärtsamt det än kändes när det hände.
    / Deerhunter

    SvaraRadera
  6. Hej! Just idag är det nästan smärtsamt att se dina vackra vinterbilder, värmen i huset fungerar inte o jag vaknade till tolv graders värme! Var i kontakt med hyresvärden igår då det var 15 grader och elementen var ljumma, få se hur länge det dröjer innan rörmokaren kommer. vi hade samma problem under värsta köldknäppen, suck, någon brännare som var trasig i pannan. Omänskligt att ha det såhär, sitter med torgvantar och mössa!
    Kramen

    SvaraRadera
  7. Du milde tid vad fantastiskt din collage bild högst uppe är. Helt underbar i mitt tycke.

    SvaraRadera
  8. I enjoy these photos of the ice and snow. In the Netherlands freezes it a little bit but what I see in you is really fantastic to see :-)

    SvaraRadera