Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

tisdag 5 januari 2016

Julen på sista versen ,pyssel och blommor

En del av dom saker jag gjorde till julen var denna ärt boll ,torkade ärter limmade på en frigolitkula  som jag sedan spraymålade med silverfärg

 En amaryllis jag gillar med rosa inslag den har ny knopp på gång nu 


 Skridskoprinsessan Tilda som jag gjorde för flera år sedan fick komma hem  från butiken där den varit modell
Dags att göra is kakor( ljuslykta) nu när kylan slår till ,provade mad mandarin klyftor men det var för mycket luft i dom så tillfrysningen blev inte så lyckad men det går ju att experimentera med annat också

Vit amaryllis med många blommor blommar nu 
 Satte lite bollar på tillvaron med en slinga som går på batteri  ,finns i min butik
Till födelsedagen fick jag några skor av våra bekanta dom vet  ju mitt intresse för sådana

 Den ena hade innehåll från Italien 


  Gjorde en gallerboll av vitt plastat galler som jag satte en ljusslinga i 

Det var lite axplock från dom senaste dagarna . Trevlig trettondagsafton till alla som tittar  in ,Nette

4 kommentarer:

  1. Du är verkligen innovativ! Så vackert du får till det på så många sätt.
    Tack återigen för inspirerande inlägg.
    God fortsättning på det nya året!

    SvaraRadera
  2. Her pakkes julen ned 1 dagen i det nye året :-)) Vedmodig men også litt godt :-)) Fin uke!

    SvaraRadera
  3. Många tips på julpyssel.
    Själv skulle jag inte ha något emot att få nya skor. Gärna i den tappning du visat här...
    / Deeerhunter

    SvaraRadera
  4. Häftiga bilder o häftiga skor,God fortsättning på det nya Året...

    SvaraRadera