Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

torsdag 21 januari 2016

Rosor och tulpaner

 Vissnade rosor kan ju också vara vackert ,dom här är 2 veckor  gamla ,jag kom hem med en bukett tulpaner senaste lördag och då bugade dom och tackade för sig .Har jag möjlighet köper jag alltid  snittblommor på Plantagen där dom har färskhetsgaranti på dom .Vi kör ju förbi där varje gång jag hälsar på mina föräldrar ,jag köper blommor åt dom båda varje gång jag hälsar på .

 


Tulpanerna ,ja dom står ännu i vasen köpta på samma ställe  senaste lördag 

 

 

 Stor  KRAM  till er alla på kramens dag !
-24 grader på morgonen ,det slog lite fel i prognosen  ,ännu i kväll är det  -22 .Fy så kallt men såg att det väntas värmegrader till söndagen .Nette

7 kommentarer:

  1. Så vackert med blommor som också håller länge!
    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Jag köpte en bukett tulpaner i fredags, idag åkte de ner i komposthinken. Är så glad att de stod nästan en vecka.
    Trevlig Helg!

    SvaraRadera
  3. Hej Nette, tack för mail, det går bra att göra så också, teknikens'under' begriper jag mig inte på heller.
    Ibland får jag inte iväg mina kommentarer då försöker jag skriva på mobil och sända den vägen, men det händer att det strular där också, frustrerande . . . .
    Jag visste inte att det var kramens dag igår, hur vet man alla dessa olika 'speciella dagars händelser' ? !
    Det står inget i almanackan, har 'Södra skogsägarnas' som vi får varje år, de har vackra natur bilder där.
    Det brukar komma nya 'firar namn' varje år, man hänger inte med, det gäller att lägga alla dessa på minnet och göra en anteckning i kalendern.
    Både tulpanens dag och kramens dag missade jag, men man läser om dem sen på bloggen.

    Du kan få både vissnade rosor och tulpaner så speciella på bild, ja visst blir de vackra - på ditt vis.
    Det är med glädje man ger bort en blombukett och med glädje tar man emot dem.
    Nu är det åter helg kanske jag får en bukett tulpaner av mannen - om jag säger det högt . . . . hi hi . . .
    Kram och extra kram -retur, *fniss*
    Trevlig helg/ Eva

    SvaraRadera
  4. Hej många fina bilder sen jag senast kikade in och fina löpare mm du gjort!
    Kram Maja/ majasscrappade.blogg.se

    SvaraRadera
  5. Tulpaner kan man inte vara utan så här års. Fina bilder men de överst tar verkligen priset! Trevlig helg! /Lotta

    SvaraRadera
  6. Prognosen för mitt ställe stämde precis, -11 grader till 0:an.
    Dina vissnade rosor blir i din fotografiska tolkning lika vackra som vore de nyinköpta, tycker jag.
    / Deerhunter

    SvaraRadera