Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

söndag 3 januari 2016

Vår båthamn igår ,spegelblank is

Ingen båt vid bryggorna mer  ,för nu har isen lagt  


 Här har isen lagt på bryggor så dom lutar sneda 



 Blank is ja den skulle jag inte vilja gå på ännu ,förresten det kunde var rätt så besvärligt ,glashalt brukar vi säga

 En titt mot vår holme och vi ser att huset står kvar

 Där långt borta syns vit is på stenarna   av   stormens  framfart  vid  tillfrysningen 



 solnedgången gav vacker kopparfärg 



 Min dag igår ,jag hade butiken stängd ,vi for till stan och gick i butiker det har jag visst inte gjort på ett år .Sedan for vi  till min kusins café och år god mat .Efter det for vi till det fotograferade stället ovan och så var vi till barndomshemmet och satte på mera värme till den kommande kylan .Sedan for vi och hälsade på föräldrarna .Tyvärr var pappa så dålig att han orkade inte prata pga av lunginflammation  och annan infektion i kroppen .Mamma kunde man  inte få någonting redigt ur ..Vi hemfärden var jag och hämtade min blomma från Plantagen som stamkund får man alltid blommor på födelsedagen .En vilodag idag .Så hoppas ni har det bra ,Nette

8 kommentarer:

  1. Försenade grattisar på din dag! Skönt med ledigt även för egen företagare också! Njut av helgen och god fortsättning!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  2. God fortsättning och jag blir så glad av att titta på dina fina bilder! Underbart vackert!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Vackra bilder bjuder du på, och lite vemod också, när jag läser om dina föräldrar. Det är inte alltid så enkelt när minnet sviktar och man som "barn" ska hantera dom känslorna.
    Sen blir jag ju oerhört glad när du skrivit en liten rad hos mej, trots att jag knappt är inne i bloggvärlden längre!! Och gravid är jag inte heller...*gapskratt*, varken gått över tiden eller fått någon inspiration än. Livet flyter på som vanligt här, inga större utsvävningar eller nyheter. Usch, det lät nästan lite trist, men jag är nog rätt nöjd när livet går sin gilla gång och inte har för mycket överraskningar med sig. Kameran används inte så flitigt längre, förstår nu att det var bloggande som gjorde att jag tog en massa bilder. Fast visst händer det, och varje gång känner jag ett sånt lugn när jag tittar igenom vad jag lyckats fånga genom linsen. Så vem vet...kanske kommer jag igång både med det ena och det andra vad det lider!!
    Ha det nu riktigt gott, var rädd om dej, och jag hoppas att 2016 blir ett riktigt bra år för din del!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Hej Nette!
    Fina nya bilder :) Mycket kalt väder hos dig. Hoppas allt går bra och nytt år kommer bara med super härliga stunder. Önskar dig allt som gott :)

    hälsningar från Norge
    Sylwia

    SvaraRadera
  5. Först grattis till födelsedagen det var ju en trevlig gest från Plantagen.
    Sen var det ju inte lika roligt med dina föräldrar , så tragiskt- Tänker på mig själv , är ju 85 år
    och då undrar man hur slutet skall bli ibland. Något att vänta på har man ju inte, det enda jag tänker på är ju barn och barnbarn. Man vill ju att allt bra skall vara för dem.
    God fortsättning på det nya året. Gillade den koppargfärgade isen, så väldigt vackert, kram Hajan

    SvaraRadera
  6. Wonderful cold pictures - I'll have to wait a long time to be able to take similar images.

    Cheers - Stewart M - Melbourne

    SvaraRadera
  7. Fantastiska vinterbilder. JAg brukar också få en bukett rosor av Plantagen när jag fyller år.
    Kram!

    SvaraRadera