Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

söndag 20 mars 2016

Kärlek mitt på dagen

Idag på förmiddagen tog vi en runda i naturen  .Ån hade sjunkit ner pga det låga vattenståndet och kylan 

 En biltur ut till havet  ,där hittade vi ett gäng sångsvanar 

 Här bjuder en upp till dans ,förstorade bilderna för att handlingen skulle synas bättre 

 Se så praktfull jag är 

 Oj, vad du skvätter 

 Sedan gör dom hjärtat 

 och kramas lite 

 Vi njuter i solen  


 Uppifrån kommer en plåtfågel och blandar sig i tystnaden  kunde läsa texten under Emi....

Plötsligt blev det ovänskap i en annan del av svan gruppen 



 Vi njöt igen 


 Då kommer dom tre tillbaka över våra huvuden 
 Vi tog en avstickare längre ut till havs där trutarna  skrek ut sin frustration över isen , men ljudet  gjorde att man kände våren är här 

 På promenaden ner till stranden såg vi 2 hackspettar  ,fortsättning följer ...................
Vårdagjämning betyder väl att natten och dagen är lika långa men idag är dagen  12 timmar och 16 minuter  läste jag   ,har vi fått längre dygn  eller var ska man bo för att dom ska vara  lika långa ?  Ha det bra ,Nette

8 kommentarer:

  1. Det är kärlekens tid just nu, mera än någonsin.
    Jag njöt hela inlägget ut från början till slut.
    Så gjorde dom hjärtat! <3 Så fint!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Fantastiska bilder på svanarna. Tänk att ni kom i "rätt" ögonblick!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Fullt liv bland fåglarna hos er! Silverbirden (Emi......) hade jag gärna åkt med och dom vita fåglarna är magnifika! Vilka fina bilder på dom!
    Sa jag att jag tittat in på ditt Pinterestkonto, mycket fint! Kul!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Underbara bilder på svanarna! Såg en formation härom dagen. Ovanför vårt hus på väg ner mot Vättern.

    SvaraRadera
  5. Vakre bilder! Ønsker deg en fin påske!

    SvaraRadera
  6. He, he, he... längre dygn... Ja tack!
    Underhållande att studera svanarna. De verkar ha mycket för sig. Tack för vackra bilder och för att jag fick vara med och vårmeditera en stund.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  7. I loved seeing the courting Swans and also them in flight

    SvaraRadera
  8. Vilka helt fantastiska fågelfoton!

    SvaraRadera