Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

onsdag 29 juni 2016

Blommor i trädgården

Hemma blommar Finlands vita ros och sprider doft som bara en ros kan 


 Mina förädlade syréner har inte många blommor i år ,tror frosten gillade dom 


 Det är mycke i trädgården som inte är vackert  lössen har farit framme  som dom gröna storätare dom är  ,så då ser det ut så här efteråt 

 rosbusken 

Plymspiréan  har varit i sitt esse nu  ,även om frosten tog många blomknoppar 








Morsdagshortensian är ännu så här vacker  ,borde plantera den i en större kruka men jag vet inte vart all tid har tagit vägen 
Rean på jobbet är i full fart vilket är väldigt tacksamt  eftersom försäljningen har varit rekorddålig det senaste året  ,jag behöver lite uppmuntran  nu för att orka .ha det fint alla som tittar in ,Nette

3 kommentarer:

  1. - Halloj i nordost.
    - Plymspiréan var verkligen fin. Och fina bilder på den.
    Tjusiga skymningsbilder också i förra inlägget. Men jag skulle
    inte vilja ha dom där små envisa här. Kommer man ut till havet här
    är dettomt på sådana djur. Och här hemma är jag en trappa upp. Och det
    verkar som dom inte orkar flyga uppåt. Och lika glad för det är jag.
    Kul att försäljningen går bra. Då är det roligare att ge sig iväg
    på morgnarna.
    - Ha en fortsatt trevlig vecka !
    Hälsar Hasse och Blondin-Ida....:o)

    SvaraRadera
  2. Hej! Plymspirean liknar den jag ser här i byn, fast här är den fulgul och inte vit! Jag tycker den mesta blomningen sjunger på sista versen nu, även rallarrosen är på gång, och det är för mig en sensommarblomma.
    Tråkigt att försäljningen gått ner, det beror säkert på den ekonomiska verkligheten i Finland, man drar först ner på den typen av artiklar som du säljer. Men det kommer säkert bättre tider, håll ut! Och försök vila upp dig under den korta sommaren! Kram från pörtet

    SvaraRadera