Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

måndag 20 juni 2016

Blöta bilder

 Verkligen blött blev det efter regnet 

 och rönnen hade spritt sina blommor på syrénen

 Irisen var också blöt


 och rosenknopparna 


 Det finns ett par skäggdoppingar  som simmar fram och tillbaka  framför var sommarstuga .Jag sade undrar om dom är med i en simtävling  i bassäng  när dom simmar på samma ställe varje dag 

 Utsikt inifrån (bild genom fönstret ) tre sångsvanar simmar förbi ,ser ni bara två?  Men den tredje kommer på nästa bild 


 En blöt prästkrage , tror att flugan är rädd att bli våt om fötterna 

 Soligt och vackert idag men det är ju mååååååååndag  , och solen går ner 23.46 , dagens längd är 20 timmar och 22 minuter .Det där med att det blir mörkare efter imorgon det kan ni prata tyst om för det märks ju först om en månad ,ha det fint alla som tittar in ,Nette

2 kommentarer:

  1. Raindrops on flowers make for beautiul photoographs and I loved thee swans and GC Grebes as well Nette.

    SvaraRadera
  2. Hej, jag hade samma tanke som du idag när jag skulle ut och plocka kaninmat. Det var blött efter regnet och många blommor hade lagt sig ner. Det är så fint med vattendropparna. Men nu har jag ju inte macro så jag får se om fotona är nåt att visa upp när jag väl tömmer kameran. Annars fick jag som vanligt slåss med mängder av knott och mygg, en stor anledning till att jag inte gillar sommaren. Det är så frodigt här där jag bor med mycket sly, buskar och träd att alla insekter föds och kläcks och lever hela sitt liv här. Tycker fåglarna kunde göra mer, de håller inte alls efter mängden mygg.
    Kram från pörtet

    SvaraRadera