Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

måndag 27 juni 2016

Mera midsommarafton

 Jag som gillar små djur  fick en ny bekantskap genom den gröna duken vi satt på bordet på midsommarafton en spindel med grön bakdel.en gurkspindel fick jag det till genom sök på nätet 


 Flugorna blev många i värmen 

 Röllika , ja det fick jag lära mig när jag hörde på radion före midsommar  att den heter också karibacka , som ni säkert hört i den sommarvisan 

 En svala såg vi på vår sjöväg 

 Liksom paret trut 


 På hemväg 




 Här går el ledningarna över till vår holme 

Spegling 

 Spegling av vår sommarstuga kl 23 på midsommarnatten  synd bara att molnen täckte solen 
Idag har det regnat hela dagen ca 17 grader ,ha det fint alla som tittar in ,nette

2 kommentarer:

  1. Kanon fina bilder, men mina favoriter blir nog de med spindel på, jätte fin fotat 😀Så synd att du inte fick någon bild på Makaonifjärilen, den är ju så himla vacker.
    Ha en fin kväll
    Kram

    SvaraRadera
  2. All the reflections and colour in the water are fabulous

    SvaraRadera