Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

fredag 8 juli 2016

Trädgårdsvandring med macro

Sallad? Nej det var fel, vallmo  rätt, sådd på 3-4 år gamla frön från en bloggvän som jag hittade i ett skåp, så det kan bli , min man trodde jag hade sått sallad

 i samma låda dill och persilja

Rabarber redo att sås ,ja int sår jag den men den sår sig själv

rosenhallon har hämtat sig efter frosten

I diket växer rallarrosen

 Älgörten håller på som bäst att blomma

Borstnejlikor kommer lite överallt sådde dom  för 25 år sedan dom finns lite överallt nu,  tvåårig blomma

praktbinka en trogen växt

 

Vit malva

 

Lilarosa malva

 blåklocka som jag tror heter toppklocka

Pion

Sovande humla

 Vad håller du på med undrar den

 Nu stannade blomnamnen  något med kärlek är det men fredagkväll inte så  enkelt att komma ihåg alla namn

pion

 

 back timjan

 Daggkåpa

En nu  rosenbuske som jag  planterade för tre år sedan första blomningen
Nu är jag på sommarstugan och tittar på duggregnet.Vi har varit med mamma till ögonläkaren och jag har avklarat ett ögonläkarbesök också  Ögonen blir äldre kan  jag konstatera  ..Efter ögonläkarbesökte var vi till pappas grav det var första gången mamma var dit men hon mindes inte att pappa var död. så är livet när minnessjukdomar sätter in ,ha en trevlig helg alla som tittar in ,nette

3 kommentarer:

  1. Så vackra Malvorna är, Ni har så mycket olika sorter, så jag hänger inte med. Kollade på
    ditt främmande, jag menar Humlorna. Vet Du det är inte klokt, så väldigt lite
    vi har av Humlor och Getingar, finns inte BIN har jag heller inte sett.
    Ha en fin helg, önskar jag Dig.

    SvaraRadera
  2. Förlåt glömde att skriva om din mamma. Visst är liver orättvist ibland. Vi har haft fler förluster nu av nära och kära. En släkting till min måg sade på Midsommarafton. Varför kan man inte
    få gå båda två på en gång. Tror ibland att det kanske är värr för en man att bli ensam.
    Särskilt om kvinna varit mycket styrande. Förlåt det var bara ett lite tillägg. Harriet

    SvaraRadera
  3. It is very sad when one's memory goes. The flowers in your garden are all very beauiful adn youo photograph them brilliantly. I hope you have a lovely weekend,

    SvaraRadera