Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

onsdag 3 augusti 2016

Marmorerad himmel

En kväll på väg till holmen ,vackert väder

 

 

 Himlen var marmorerad

 

 Dansmyggen dansade

Taltrasten  samlade mat till ungarna

 

 En del av ringen runt solen

 Myggen drog på lite i dansen

ännu mera(fniss)

 

 

 Tänk så dekorativ en liten molntuss kan vara på den stora himlen

 

 Vid solnedgången blev det mera marmorerat

 


 


 

 

 på andra sidan holmen  var det andra färger

 Köpte en rosa rosbuske efter vägen , ja i stan om vi ska säga rätt,den planterades på holmen så få se om den vill växa där
Åskvädersveckan kan vi annars kalla den här veckan  här nu har det hållit på sedan lördagen dag som natt ,nära och långt borta .Nu är vi på holmen solen skiner  och vackert väder .ha det fint alla som tittar in ,nette

7 kommentarer:

  1. Wonderful series of images. Beautiful bird.

    SvaraRadera
  2. beautiful skies and lovely thrush.

    SvaraRadera
  3. - Halloj i nordost.
    - ,Vackra himlar hos dig. Kan vara väldigt avkopplande
    att luta sig tillbaka och bara titta uppåt.
    - Ha en fortsatt fin vecka !
    Hälsar Hasse och Blondin-Ida....:o)

    SvaraRadera
  4. beautiful shoes but the marbled sunset is devine

    SvaraRadera
  5. Åskvädersveckan gillar jag inte, men dina bilder av himmelens olika nyanser gillar jag stort!
    Jaså det är dansmygg de kallas de där små och ettriga! ;o)
    Ha en riktigt skön augustimånad när du är ute med kameran! ♥︎

    SvaraRadera
  6. Det verkar nästan som om du är lite förtjust i myggen. De är häftiga på bilderna i alla fall.

    SvaraRadera
  7. Jaa, kära nån vad säger man. Vilka fina bilder du visar oss.Ha,ha du är imponerad av att jag orkar se fotbollen. Det kommer Du att göra också när du bliver på ditt 86 år. Det finns ju inget annat jag kan pyssla med, Jag har ju inga land eller så, bara blommorna i kuvösen , det får räcka till mig. Tack för Du kommenterar hos mig. Fick mail från min dotter i Spanien, de har badat lerbad i dag. De letar hus i Spanien och vill bo där för jämnan.Vi får se hur det går
    Ha det riktigt skönt nu, här regnar det som tusan, men det är välkommet. Hälsar Hajan

    SvaraRadera