Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

söndag 25 september 2016

Dagens sommarbilder med sommartemperaturer

Vi kan nog kalla dom sommarbilder för det blommar överallt,den här bilden en vanligt tistel, men tittar man närmare så är den vacker den också 

 en fibbla med besök

 I yngre år hade jag ett namn på den här också

 En tistel som blommar som en maskros den har säkert ett namn den också 

 Utblommad lika vacker

 

 Mina bloggvallmon blommar ännu men dom är väldigt små  ca 3 cm 

 Den här faller ju under samma kategori 

 Malvan blommar igen 

 en humla  på kärleksörten

 

 kärleksörten har ovanligt stora blommor i år ,tack vare allt regn 

 

 Den här har bildat nya blommor längs med stammen 

 en svärmare skulle jag fotografera men den ville annat 

 Så grön och fin gräsmatta minns jag inte vi haft  förut

 Pratade med en av grannarna när jag var ute och gick idag  där blommade vallmon som brukar vara en försommarblomma 
15 grader varmt idag  så man kan kalla det för sommarvärme ,ha det fint alla som tittar in ,Nette

6 kommentarer:

  1. Nog tycker jag att svärmaren bjuder till, gör bilden riktigt intressant.
    / Deerhunter

    SvaraRadera
  2. Ja, tänk vad det blommar denna varma sensommar.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. fantastic close up of all the pretty flowers and Bees

    SvaraRadera
  4. Har Du sådan himla tur, eller flyttar Du på Getingarna och humlorna från och till Blommorna.
    Nej jag skojar det är klart Du inte gör. Det har varit ett Getingår i år säger de lärda. Vi har saknat både Humlor och Getingar. Grannen skojade och sade, har ni haft en humla den är i så fall min.
    I går tände jag lite lyktor det passade mig, hade besök också, hoppas det passade dem.
    kram Hajan

    SvaraRadera