Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

måndag 5 september 2016

En vanlig söndag i på holmen ,ja det händer alltid något

 Satt och tittade på det vackra  ljuset  som föll på väggen ,tog kameran och  där var loppisfynden jag köpte  från Pettas  på Åland ,tallriken längst ner i högra hörnet och formen , ja den hamnade på väggen bakom ljusen i lampetten  en plötslig ingivelse  som blev bestående .dom andra gamla sakerna , tex kaffekvarnen köpte jag av bloggvännen ateljé skogslyckan  den kom i bitar i paketet  ,jag limmade ihop den efter bästa förmåga inte kunde jag slänga den .tallrikarna är alla minnen från något ställe eller tillfälle 

 Klockan på väggen den målade jag några soliga dagar i sommar den är från föräldrarna  .Ampeln härstammar från 70-talet (var en flitig knytare )då det var inne med makramé men den trenden är ju på kommande igen  Tavlan i blyerts gjorde jag i högstadiet  

 Kameran kom med ut i solskenet  grannarnas träd med mogna plommon kom på bild 


 Allt blir så blått när det är höst i luften 

 en stor trollslända  satt på ett långt borta ställe  fick zooma ,jättestor var den ,vid närmare koll såg jag att det är en brun mosaikslända 

 påfågelsöga vackert mot det åldrande träet 

 Hemma igen en spindel har gjort ett vackert nät i lavendeln 


 Vid närmar bekantskap ser jag att dom är två 



 Plockar en bukett lavendel som jag sätter i sovrummet 
Det var en vanlig söndag 4.9 2016 . Få se om det blir frost till natten kyligt idag med nordanvind endast 13 grader fast solen sken  ,ha det fint alla som tittar in ,Nette

3 kommentarer:

  1. Så roligt Nette att se att loppisfynden har hittat hem. En fin idé att samla minnen på.
    Snyggt är det också. Trollsländebilden är supervacker, färgerna med solen som ligger på.
    Du kan tänka dig att jag har fått komplimanger för de vackra servetterna du gav mig. Jag tror jag måste spara några för att göra decopage av dem på något sätt i vinter. Jag tror redan att jag vet...och jag kommer givetvis att berätta för dig. Handduken har inte ännu hängts upp men till nästa sommar har den sin givna plats. Nu städar jag mest bort allting inför vinterhalvåret. Det ska bli hantverkutrymme vid kakelugnen har jag tänkt mig.
    Godnattkram! ( se där, nu satt en kram riktigt bra ) :)
    Karin

    SvaraRadera
  2. Vet inte var mitt inlägg försvann hux flux var det borta. ville bara berömma Dig som vanligt
    så underbara bilder. Så vackert du har det vacker vägghylla, med ert vackra porslin.
    Jag skrev just om vårt Amerikanska väggur, på 70 talet fick vi lämna den till Göteborgs museum, de hade en sådan duktig urmakare där som fixade till den. Nu har vår dotter den med ett
    ett elektriskt ur i. Den slår inte längre.n Ha det bra nu önskar Hajan

    SvaraRadera
  3. Brun mosaikslända, never heard of it. Och spindlarna är inte trevliga mot flugor. Men det är bra det!

    SvaraRadera