Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

torsdag 22 september 2016

Höst ,sommar blomning ?

 Prästkragar har börjat på en ny omgång blommor 

Fast jag gjort i ordning ett höstbord på verandan 

 En begonia som jag  fick i vintras  har börjat blomma igen  fast den blommade med rosa enkla blommor en blomning här emellan  ,man förstår inte allt 

 Små levande prydnader som jag köpte av en vän 

 Njurvindan i motsol

 och i närbild

Köpte en klematis för halva priset  så få se hur den klarar vintern på sin nya plats

Hortensian jag fick till morsdag kom äntligen i jorden ,kan någon förstå att det tog sådan tid , men den har ju växt ,min man undrade  om jag satt en annan blomma tillsammans med den  .En ny  knopp finns också .Så man behöver inte sköta blommorna ibland gör vädret ute det .

 Dom här söta små förgyllde vardagen igår med att börja blomma 

 Bollkrysantem

 Mina orkidéer ,ja där sprutar det ut knoppar efter sommarens ute vistelse och bevattning med regnvatten  så kanske det blir några foton även i framtiden av dom 
Trevlig helg alla som tittar in ,Nette       Länkar till  FLORAL FRIDAYS FOTOS

7 kommentarer:

  1. her har vi også litt blomstring igjen, men det er ikke så mye.. Derimot begynner høstfargene å komme og det er jo ganske vakkert det også :-)) Ha en deilig fredag!

    SvaraRadera
  2. Vad blommar prästkragen om hos dig 'där uppe', inte illa, men också väldans trevligt.
    Höst sägs det vara nu, höstdagjämningens dag är slut om någon sekund, hi hi . . .
    Men jag håller fast vid sommar ännu hela september ut.
    Må fint/ Eva

    SvaraRadera
  3. Vaddå 00:58 hos mig är hon 23 59 ???
    Knepigt säger Eva

    SvaraRadera
  4. Morn,morn förlåt att jag klampar in så här tidigt. Kan inte sova utan går en liten ronda
    hos bloggvännerna. Lilla vän så fina höstbilder, korgen är ju jättevacker-
    Jag har nästan klart, men inte hittat någon ljung ännu. Vår blomsteraffär har slagit igen tyvärr.
    De tröttnade på att folk hellre handlade hos Coop alldeles bredvid.
    De duger väl där också, men det är ju bara rosor och liljor nu i hinkar.
    Nu gnäller jag, men tösen i blomsteraffären gjorde så fina arbeten, så jag saknar henne.
    Ha ett bra veckoslut önskar Hajan

    SvaraRadera
  5. Å, skulle gjerne hatt reprise på prestekragene!
    Må huske å så nyresnerle igjen i januar. De er så dekorative!

    SvaraRadera
  6. Delightful shots! Happy Autumn to you.
    Many thanks for joining the Floral Friday Fotos meme, I look forward to your next contribution.

    SvaraRadera