Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

tisdag 29 november 2016

Blommor inne och ute

 Den vita orkideén som stått ute senaste sommar står i en praktfull blomning

 Köpte en julkaktus full med  knoppar så få se om den blommar eller fäller alla knoppar försöker inte röra den  så att ljuset ändrar riktning 

 Vi har ju en blommande trädgård nu  med alla belysning sonen satt upp ,han  och jag gillar sådant som lyser 

Min man blev premierad på jobbet för 20 års tjänst med en 10 personers kaffeservis  från Arabia,snygg sådan .Meeeeen problemet är att vi har så många serviser från förut och jag försöker sälja bort från föräldrarnas  lager också var ska man sätta allt .Snön vi fick smälter med +2 grader och det regnar  .
Ha det fint alla som tittar in, Nette

5 kommentarer:

  1. Vilken orkidé! Jättefin och präktig!
    En snygg kaffeservis fick din man, stilren och vacker!
    Här är det ungefär likadant väder som ni har just nu, dock utan regn. Tillsvidare
    Godnatt!

    SvaraRadera
  2. Likadan orkide gav jag till mor förra veckan,mycket vacker.Fint med ljus i träden,har pysslat lite med ljus i buskarna vid vårt hus,bilder kommer på bloggen!

    SvaraRadera
  3. Så snygg kaffeservis, här hos oss använder vi ju också Arabia men av en äldre årgång (gåva fr samma företag). Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  4. Ja du det är ett problem med dessa kaffekoppar, har så många jag med men använder endast muminmuggarna,
    ändå sålde jag bort mycket för tio år sen när vi sålde huset och flyttade till ett mindre radhus...
    Mina orkider har också varit ute i sommar och blommar så rikligt just nu.

    Ha det gott, tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  5. Så fin orkidé, jag älskar dessa blommor har många i vardagsrumsfönsterna. Flera har börjat blomma om igen.
    Men kaktus av den sort du visar gillar inte att vistas hos mig, även om jag gillar de, så jag köper ingen.
    Men igår kväll fick jag flera fina julblommor, vi hade gäster och med dem lite jul'pynt', så nu behöver jag inte köpa fler, hi hi . . .
    Det finns en sorts julblomma jag alltid ville ha till jul förr i tiden på 70-talet, det var den rosa enkla julbegonian. Tror knappt jag sett den numera här, undrar varför.
    Må väl/ Eva

    SvaraRadera