Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

söndag 15 januari 2017

Isblommor, is ,mobilbilder med den nya

 Ursäkta nu men det blev många bilder i dagens fina väder  - 10 grader och sol .På vissa ställen var det alldeles sagolikt .borde ha stannat överallt .
Vi var ut till havet men jag såg så många blommor på väg till stranden så det tog en bra stund för mig innan jag var framme 



 Is överallt 


 Någon med storlek 44 hade gått här då vågade jag mig ut på den krispiga isen också  

 Långfrost fanns överallt eftersom kylan kom igår  från den våta väderlek vi haft dom senaste dagarna 

 Det var sjörök där långt ute

 snöblommor

 Dimman kom in från havet och gjorde att solen blev svagare 
 Min nya mobil ,ja den har så bra kamera att jag kunnat ha den och makroobjektivet på den andra  kameran, men jag visste inte att jag köpt en så bra kamera


 Här är en bild andra vägen man fotografera ju alltid havet men så här ser landet ut  mig ser i vänstra hörnet med långkjol  dom skuggor som är bredvid mig är nog småfolket 

 Sonen står och funderar på inställningar 




Bilder från grannbyn på hemvägen  ,blank is 
Ha en fin vecka alla som tittar in ,nette

4 kommentarer:

  1. TUR att kylan kom så att naturen fick visa upp sig från sin bästa sida och du hade möjlighet att fotografera! Det ser helt fantastiskt ut!

    SvaraRadera
  2. Fina bilder från en fin dag!
    Ja mobilkameran är så bra idag
    så sällan jag tar den stora kameran när jag är ute.

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig krispig promenad du hade i fina vintervädret.
    Och dina frostblommor var ursökt vackra !!

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  4. Fina foton som vanligt! Sista hade härliga blå färgnyanser! Jag har en vacker vintervärld fortfarande, tackar högre makter för varje dag som jag får behålla den vita snön och frosten i träden, fast nu bugar de så djupt att en hel del har brutits av då snön är så tung.
    Kram

    SvaraRadera