Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

lördag 28 januari 2017

Naturen överträffade sig själv när det gäller mönster

 Fint bilföre på isen idag  bara ett spår  ,bild  inifrån bilen 

 Naturens skapelser var så många att jag lämnade på samma ställe  när jag steg ur bilen 

Som ett pussel av speglar  
 

 

 

 

 

 Tredimensionella mönster 

 Ett mönster som jag inte sett förut 

 Solen tittade fram nu som då 

 Tant Selma var med här tittar hon  under bilen efter husses fötter   om han kan tänka sig  att ta upp dörren till bilen så hon får gå in i värmen .För kallt var det kändes som  - 20 då man vände ansiktet mot vinden ,ja det bränner ännu kinderna .Fingrarna fick jag värma i munnen till slut då känseln försvunnit 

 Mitt ute på fjärden 
Trevlig fortsättning på helgen ,nette

2 kommentarer:

  1. Jag avundas dig inte kylan nej, men att få vistas där i den vackra naturen bland alla dessa isbitar och sen få komma in i värmen. Då känns det att man lever vill jag lova, vovven skulle jag också vilja gosa med.
    Här är det barmark, mörkt trist, grått disigt dimmigt lite frostigt en dag - nästa ännu värre.
    Lovar SMHI sol blir det inget, vi ej sett solen på flera veckor här över mig, den liksom orkar inte sig igenom molnen. Men en dag var det en lampa som tändes över himlen, det varade knappt 20 minuter.
    Tack för det lilla ändå. Snart är den sega januari slut, adjö . . .
    Må väl kram/ Eva

    SvaraRadera
  2. Ugghh, nu snackar vi verklig kyla!
    Från det ena till det andra. Blev du inte nervös av att bara finna egna bilspåren på isen?
    / Deerhunter

    SvaraRadera