Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

tisdag 28 mars 2017

Fåglars återkomst

Bofinken kom igår exakt på dagen som ifjol  ,fantastisk den där Knut . 

 Koltrast

 Domherrarna har varit flitiga besökare här nu 

 Uflykt  till havet där simmade knölsvanarna 

 

 

 Gäss

 Svanar med egen körfil

 

 

 överallt på åkrarna sitter sångsvanarna tillsammans med gässen 

 

 Solen värmer säkert dom också 
Säkert 1000 svanar på åkrarna runtomkring i bygderna här nu  ljudet av dom hörs överallt !
Ha det fint alla som tittar in ,Nette

5 kommentarer:

  1. Lilla Bofinken i kylan som är underbart, Ni har verkligen ett fågelliv , som man inte kan klaga på. Så in i Nordens vackra bilder du tagit. I går när jag bjöd grann-tanten på kaffe och Tisdagsbulle, talade vi just om att vi bara sett en Sädesärla här. Samma SAK FÖRRA ÅRET
    sen har vi skaror, kajor och fiskmåsar.Så dåligt bestånd är det här.

    SvaraRadera
  2. Det er alltid herlig når fuglene komme tilbake :-)) Fin uke!

    SvaraRadera
  3. Svanar som håller sig med egen körfil! :) Inte illa det.
    Det är en underbar tid vi går i möte. Fåglar som ramlar ner från skyn, många på väg till dig och ditt håll. De tankar här innan de drar iväg norrut. Jag säger åt dem att hälsa till dig! Jag menar, utifall att du hör någonting ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror nog dom försöker berätta för mig att dom kommit via Åland

      Radera
  4. Härligt för dig/er att fåglarna har återkommit, trodde att domherren fanns hos er året om ?!
    Våra tranor väcker oss varje morgon nu, men vi börjar åter vänja oss för det är samtidigt mysigt, hi hi . .
    Må väl/ Eva

    SvaraRadera