Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

måndag 11 januari 2016

Sol och snö

Så mycket ljus ser vi av solen  nu mitt på dagen 






Man måste köra (eller gå,men det gör man inte i kylan ) nedanför backen  för att se solen ,bilder från senaste lördag 




 Nu har det kommit lite mera snö  än på bilden 

 Jag som gillar vinterns färger  får nog trycka på gilla knappen nu 
Bara - 10 grader idag men östanvinden är kall .Det har varit en sådan dag idag  som inte borde ha varit  ,kan säga att jag har ,kaffe ,tvål och sås på min tröja  ,hur det kommit dit är det bara jag som vet ,ha det fint alla som tittar in ,Nette

5 kommentarer:

  1. Underbara vinterbilder för en vinterälskare. En del foton liknar målningar, akvareller, så fina! Vi har fått snö idag, o det är bara ett par minus. Skulle gärna få fortsätta så, men det ska visst bli kallare igen. Nå, jag har mycket hull så jag klarar mig, det är värre inomhus när man har dragiga fönster och golv.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vinterns färger är inte alltid vita som man tror många gånger, men man liksom säger vitt.
    Som vanligt underbara vinterbilder . . . .
    Sköt om dig kram/ Eva

    SvaraRadera
  3. Grattis får man väl säga till det.
    Bara slask här och alla snön är borta.
    Men jag får njuta av dina bilder istället.
    Annika

    SvaraRadera
  4. Så vackert med sol. Här lyser den mest med sin frånvaro. Ett par grader varmt men imorgon ska det bli kallt igen.

    SvaraRadera
  5. Lilla Nette vilka fina bilder, den med solen på är ju ett konstverk.
    Tänk så vackert det kan bliva, med en duktig fotograf. Det här vädret gör
    att jag går med en kofta på mig inne också. Jag btukat aldrig bliva frusen.
    men ha,ha det är nog åldern, jaa det bestämmer vi
    kram från HajaN

    SvaraRadera