Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

fredag 24 februari 2017

Blått inlägg med snöinslag

 Årets först pärlhyacinter köpte jag senaste söndag och nu har dom börjat blomma

 

 

 

 Det började snöa i förrgår och idag morgon såg det ut så här 

 

 Solen gick upp idag på morgonen  på vår bakgård , (mobilbilder)

 Snöhögar på parkeringen   vid min butik 

 Klockan 17 var himlen ännu blå

Vi har årets andra begravning  imorgon  så  vi ha program
Trevlig helg till alla som tittar in ,Nette

3 kommentarer:

  1. Pärlhyacinter är så fina. Nu kommer jag ihåg att jag har grävt ner en plastkruka
    i trädgårdslandet med pärlhyacintlökar som jag måste gräva upp från ett annat ställe.
    Tanken är att jag ska ta in krukan men vete gudarna hur det går just nu, fruset som allting är.
    Måste ta mig en titt och så småningom kanske jag har lika fina blommor som du.
    Behöver jag säga det? Dina bilder är bara wow, wow.
    Ha en fin helg Nette!

    SvaraRadera
  2. Herre Gud, jag har inte sett några pärlhyacinter alls i år ännu.'
    Vår blomsteraffär har fimpat sin affär, och det är alldeles för långt ner till Trädgårdsmästaren.
    Jag säger som ovanstående wow,wow

    SvaraRadera
  3. Tänk att ni hade solsken igår. Jag var hela eftermiddagen i din barndomsby och där snöade det precis hela tiden, stora snöflingor och de yrde kring i vinden och ställde till det i trafiken. Tänk så olika väder och ändå så nära....

    SvaraRadera