Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

torsdag 22 juni 2017

Trevlig Midsommar !

Några (många) bilder från tisdagkväll vida hamnen 

 Skyltfågeln den minns ni som brukar följa min blogg

Den har tydligen sällskap och ungar någonstans för den var lite anfallande  emot oss

 fisktärnan seglade med vinden








Här sitter dom båda

Rönnarna blommar rekordmycket i år 


 Svanen låg ännu på bo

  Tärnorna hade också bo som dom vaktade


  Det här är midsommar för mig













 Getpors

Skogens egen trädgård


En ensam trana promenerade  på åkern 

 Till er som tittar in trevlig midsommar !

7 kommentarer:

  1. Det var mycket fint Du har att visa. Det är klart att alla sorter av fåglarna vaktar sin ägg och eventuella ungar. Något jag blev förvånad av, var att jag aldrig sett vit Rönn, menade
    Du verkligen att den hette Rönn ? Trevlig midsommar önskar jag Dig kram från Hajan

    SvaraRadera
  2. Mycket midsommarstämning i dina vackra bilder och det är verkligen nåt särskilt med tärnor. Kanske för att man inte ser dem i inlandet i alla fall inte här.
    Önskar dig fin midsommar
    /Anette

    SvaraRadera
  3. Sommarbilder! Verkligen!
    Ha en fin midsommar du också!

    SvaraRadera
  4. Fantastiska sommarbilder!
    Ha en skön söndag nu...
    Sommarkram från Titti

    SvaraRadera
  5. Tack vi har nu firat midsommar och vi är mitt i sommaren nu så det gäller att njuta.
    Jag njuter av dina bilder som vanligt både de i skyn och på marken.
    Det blommar överväldigande hos dig, eran sommar kommer med väldig fart, jag förstår att du gärna är ute i naturen - Sverige är fantastiskt.
    Sommar hälsningar från Kvarnaryd i Småland/ Eva

    SvaraRadera
  6. Hej, härliga fågelbilder, jag har lagt märke till att det inte alls är lika mycket fågelsång nu om mornarna...redan över??? Brukar lyssna genom mitt öppna sovrumsfönster men nu är det ingen kakofoni längre. Väldigt frodig växtlighet i år, både hos dig och mig. Hundkäxen är lika höga som jag...o snart är alla gräs också det, nu då vi närmar oss "gräsmånaden". Ha en fortsatt fin sommar, när hägrar semestern?

    SvaraRadera