Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

lördag 19 augusti 2017

Vandring i trädgården

Vit fjäril och blåklint ,Finlands färger 

 

 En dubbel vallmo som slog ut  finns bara den ena

 Här är en som släpper ut  kjolen snart 

 Ringblommorna lyser vackert nu

 tyckte också denna påfågelsöga

 

 Humlan gillar blått

Mina vallmon blommade ytterligare en dag 

 Ser ni spindeln

 

 

 Här fanns en insekt i bild som jag inte visste att  den var där när jag knäppte

 violampeln

 

 Så här ser halva mitt stenparti ut gräsblomning  eller gräslig blomning.Vi försöker utrota sorken 

 Köpte bollkrysantemer till krukorna vid infarten en vacker röd färg

 

 Mina gladioler har satt knopp men den här varelsen gillar dom också 
     Här har det regnat halva dagen idag blåser gör det också men nu tittar solen fram igen en stund före läggdags .     Trevlig fortsättning på helgen !Nette

7 kommentarer:

  1. Ju st nu har jag bara 11+ GRADER. Det kallas höst, tusan vad brått vädret har nu då.
    Så fint det var med alla flyfän i blommorna, Du har verkligen en bra kamera- Det blev en tråkig TVkväll konstigt TV program med tävlingarna i, men man kanske vänjer sig. Så var det på Grönan men lika rörigt där. Jag börjar nog vara för gammal, bara gnäll på oss gamla käringar.
    I morgon hoppas jag att jag är trevligare. God natt, god natt från Hajan

    SvaraRadera
  2. Häftig bollkryss-bild!
    Sorkar & mullvadar. Idag låg en på stalltrappan. One down, a zillion to go!

    / Deerhunter

    SvaraRadera
  3. Alla dina bilder är som små pärlor...helt ljuvliga!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  4. Exquisite photography Nette I think perhaps my favourite is the Poppy bud.

    SvaraRadera
  5. Vackert som vanligt, ja, vackert i kubik! :)

    SvaraRadera
  6. Tack för trädgård-promenaden Nette.
    Kramen/ Eva

    SvaraRadera
  7. Inte bara humlan. Själv inte bara gillar jag blått, jag älskar färgen. :)
    Vilken trevlig trädgårdsutflykt. Tack för alla fina foton. :)
    Ha en bra start på sista augustiveckan.

    SvaraRadera