Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

onsdag 11 oktober 2017

Då naturen visar sin vackra sida

 Senaste söndag var det en solglimt som gjorde att jag tog mig ut med kameran  

 Äpplena var bokstavligen saftiga

 Rosenspiréa häcken leverera vackra färger och former året runt 

 Kärleksörten  blommar för fullt

 Ja vad är detta, jo jag planterade tulpanlökar en kväll ,när jag kom ut nästa kväll , var det en katt toa .Vi hade kviströjning i trädgården  den kvällen så det blev att täcka med den taggigaste sorten jag hittade ,tror nog mina lökar klarade  sig .Om dom inte blir övergödda förstås.

 

 

 

 Rödaste rött

 

Ringblommorna dom är höstens glädje

 

 

 Vått gräs

 

 

 Snöbollsbusken

 

 

 Den har också bär

Hacke i hacketrädet en sälg som min man sparade vid avverkning i skogen 

 Tranorna for över vårt hus i en rasande fart 

 Rödhaken ,foto genom fönstret ,den har flera ungar i år  här på vår gård

 Tranorna hade bråttom i det vackra vädret säkert bäst att flyga iväg på torra vingar 

 Hejdå välkommen tillbaka nästa år 
Ha det fint alla som tittar in ,nette

4 kommentarer:

  1. Ja så vacker hösten kan vara när du visar dina bilder, då är det bara positivt, annars är mina mungipor neråt.
    Höstkram/ Eva

    SvaraRadera
  2. Fantastiska höstbilder du har tagit!
    I dag var de så fint ute så det blev en runda med kameran!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera