Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

lördag 17 mars 2018

På middag

 Var igår kväll på Älgmiddag med männens älgjaktlag  till Solf gästgiveri  en gammal gård som fungerar bla som restaurang 

 Fina gamla byggnader nu prydda med istappar
 

 Borden dukade 

 I angränsande rum var det dukat för Vikingamiddag för ett annat sällskap i ett tredje rum var det Mexikansk afton 

 Det här var vår mat  Osso Bucco gjord på älgens ben  koktid 10 timmar .  ,kantarellsås 
 Efterrätten  cremé brulé  med sorbet och blåbär , förrätten  kom inte med på bild men det var  citronmarinerad lax med vasabi  och sallad ,vi blev så mätta att vi kunnat vara utan mat idag
Ha en fin fortsättning på helgen ,Nette

6 kommentarer:

  1. vilken trevlig träff. Det måste ju ha varit underbart. Jag har ätit det också, själv har jag
    aldrig gjort den. Efterrätten var ju aha, tänk så fint. Vilket trevligt ställe som kan ordna
    så många olika sammanslutningar. varför klingar namnet italienskt Osso Bucco ?
    Tack för du tittar in hos mig också.

    SvaraRadera
  2. Ett ställe man kan rekommendera!
    Ingen liten middag det där! Jo, borde spara som ekorrar till senare! :)
    Har ätit där ett par gånger!
    Ha de bra!!

    SvaraRadera
  3. Varför fick inte jag följa med, den goda maten hade jag gärna smakat,
    så nu sitter jag här och dreglar, suck . . . .
    Ha en fin vecka/ Eva

    SvaraRadera
  4. Så stilfullt och vackert gästgiveriet ser ut. Maten ser godare än god ut, snålvattnet fick fart här.

    SvaraRadera
  5. Inte mycket slår ett uppdukat bord. Skulle väl vara känslan av att ha ätit av den goda maten...
    / Deerhunter

    SvaraRadera
  6. Hi Nete
    Beautiful and elegant restaurant.
    Have a nice weekend
    Maria de
    Divagar Sobre Tudo um Pouco

    SvaraRadera