Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

söndag 13 maj 2018

Morsdag








 Skir grönska 






Mors dag idag ,den brådaste dagen på hela året känns det som.
Vi var köpte blommor och planterade på föräldrarnas grav ,det är första året som jag inte har mamma i livet på morsdag ,känns nog lite tomt . Sedan for vi ut till sommarstugan ,första gången för mig i år ,varmt som bara den idag också , då först kom också kameran fram . Blåbären blommade fullt med humlor i dom ,en kruka med olika kryddväxter som vi grävde ner i höstas ja där hade allt övervintrat och växte för fullt. Strandskatorna hade 3 ägg i sitt bo så det blir spännande att se om dom lyckas i år . Några timmar hann vi vara på holmen, sedan full fart till Malax hvc så länge det var besökstid och hälsa på svärmor . Där efter och vattna gravarna för nu behövs vatten hela tiden . På kyrkogården blommade blodlönnen med limegröna blommor i en satt en amiralfjäril , den gillade säkert färgen också . Hemma konstaterade jag att brustna hjärtan håller på att brista ,kungsängsliljan blommade liksom olika narcisser . Rabarbern växer 10 cm var dag . Min man läste att detta varit den varmaste morsdag sedan 1960 och den minns vi inte .

4 kommentarer:

  1. Jag såg också att blåbären är i full blom när vi gick ut på vår vanliga vandringsrunda. Men det är torrt i markerna. Förhoppningen ligger i att ingen råkar tappa en tänd sticka till marken just nu, för då blir det allt annat än roligt.
    Det är märkligt när ens mamma inte finns att gratulera den första morsdagen efter hon dött. Saknaden är stor. Jag förstår dig väl Nette. Nu är det många år sedan min mamma dog men visst tänker jag fortfarande på henne på morsdagen, i all synnerhet.
    Nu växer det så det knakar, man kan nästan höra ljudet. Sommar var det igår och sommar blir det idag också. Ovanligt varmt för att vara maj.

    SvaraRadera
  2. Varför ska vi lida av en så lång vinter och nu ska allt plötsligt gå så fort!? Man riktigt hör hur det växer!
    I Sverige är det inte mors dag förrän sista söndagen i maj, förstår att det känns tomt hos dig en sådan dag. Kram!

    SvaraRadera
  3. Har Blåbären redan blommor hos Er, Eftersom jag fylle i denna månad också, så hoppas mamma kände a vibrationen på Mors dag. man kan ju allrid hoppas, jag har aldrig hört så i alla fall-

    SvaraRadera
  4. All the photos are beautiful but I especially loved the first ones, they are spectacular.
    Greetings
    Maria from
    Divagar Sobre Tudo um Pouco

    SvaraRadera