Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

söndag 21 oktober 2012

Utbytardag för grå foton ,men också grå foton

Idag var vi och bytte ut  dom foton vi tog en kväll senaste vecka, då jag var och provade mitt nya objektiv.Idag var ju vädret igen som gjort för att byta till vackrare färger

 

 

det här kallar jag för en av dagens fullträffar ,det droppade vatten från ett tak

här var jag som sagt och bytte färg

Passade på att lägga på lagret med nya bilder

 

 Vass som solar sig uppefter väggen och samtidigt speglar sig (fåfänga)

 

Det här är en sandstrand med vatten o speglingar av löv

vi hittade ett dike med flytande iskristaller det har tydligen tänkt frysa men ångrade sig ,vem skulle inte det när man ser solen 

Titta på den här lilla gubben som ser så glad ut bara man tittar på den från rätt håll (tänk att man hittar dom  överallt )

Ser ni stjärnorna alldeles perfekt ritat av naturen 

 

 

 
Spegelhelgen kunde vi gott kalla den här .Vindstilla  i 2 dagar  med, sådär sol

dimman har varit i farten också, igår som höga moln ovanför oss och idag såg vi den ute till havs ,molnen ni ser långt borta

 

Många nyanser  av blått , i det spegelblanka vattnet på förmiddagen 

Blågul  spegelbild av en björk
Har varit ute och fotograferat nästan hela dagen ,bara varit hemma och ätit mellan förmiddagspasset och eftermiddagspasset.Gillar mitt nya objektiv .Många naturupplevelser har kommit på bild .Nu väntar en frostnatt ,så få se vad morgondagen har att ge oss.Hoppas ni alla haft en fin helg ,Nette

11 kommentarer:

  1. Hej! Vatten, moln och speglingar! Härligt! En mkt fin bildserie du visar oss. //Urban

    SvaraRadera
  2. Så underbara bilder :) Ja här fick vi ändå inte se solen ..det började klarna upp lite sent på eftermiddagen ..men solen fick inte komma fram och visa sig ändå
    kram

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder, men inte kul med iskristaller - redan!
    Vi fick då inte många solglimtar här, denna helgen heller!
    Ha en bra vecka! Kram Pia

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Så härliga bilder från din fin helg med vindstilla och sol. Tycker dina speglingsbilder är så fina.
    Ha en härlig vecka
    /Ingemar

    SvaraRadera
  5. Hejsan.....
    Nu sitter jag här och har några timmar på mig innan jag skall åka och byta gips igen.
    Då tänkte jag passa på att kolla in lite.
    Vilka underbara spegelbilder men den med droppen är ju helt suverän.
    Grattis till ditt 300.
    Kramizzzz Mysig vecka

    SvaraRadera
  6. Härliga bilder Nette!
    Speglingarna är fantastiska, speciellt när ljuset är så vackert som här.
    Fortsatt trevlig vecka!
    / maria

    SvaraRadera
  7. Inspirerande bilder!!!
    Faller särskilt för speglingar. Vacker lyster i de.
    Ha det gott i hösten :)
    Halina

    SvaraRadera
  8. Fullträff kan man väl kalla det...bästa fotovädret och nytt objektiv, resultatet vart ju kanon!! Jag vet hur det känns...man tappar både tid och rum, och det är vid såna tillfällen man skulle ha anlitat "hushållsnära tjänster", så man kunde bara sätta sej vid dukat bord och sen ge sej ut igen...
    Ha en bra start på veckan!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  9. Grattis med nytt objektiv! Alltid moro å prøve ut nytt utstyr!
    Fin serie med det nye objektivet :-)
    Rune

    SvaraRadera
  10. Härliga foton! Perfekt med en solig söndag för omväxling!

    SvaraRadera
  11. Vilken fin serie vackra bilder dju bjuder på, droppen var ju verkligen en höjdare....kul med nytt. Jag vill ha nytt med men hoppas att få besked fr Canon snart att min kamera är åt pipan så jag få ut en ny på försäkringen, har ju drulle som tur är

    SvaraRadera