Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

fredag 30 november 2012

Första advent eller lilla jul

Tog hastigt några bilder av min så kallade stylade tillvaro

nya gardiner blev det i köket

Och kronan som ni säkert minns från ifjol ni som följde mig då,tände några ljus i den   ,Mera utförligt kan ni läsa på min andra blogg  Här
Dagens väder är hutlöst kallt  -8 grader det blåser 14 - 20 m i sekunden  så ni kan föreställa er den torra pinande vinden är som knivar i ansiktet .Ingen snö har vi fått ännu men den ska komma imorgon  sägs det .Den här helgen firar vi lilla jul här  i svenskfinland   ,till den traditionen hör att man tar in en liten bordsgran  men det hör nog mera småbarnsåren till så här tänder vi bara våra elljusstakar nu för tiden ,men lutfisk ska det ätas imorgon Nu ska jag försöka koppla  av lite innan det är dags för jobb i morgon igen  . Ha en trevlig helg alla som tittar in ,Nette

8 kommentarer:

  1. Uhh vi har bara -3 ikväll. Jag har inte hunnit adventspynta. Vi är ju bara i skogen , haft lite halvledigt igår och idag. IMorgon är det älgjakt så jag hoppas vi är hemma i tid så man hinner med det. Dåligt att hinna med sysslor hemma under jaktsäsongen....

    SvaraRadera
  2. Såååå fint hos dig med alla lillajul-tillbehören i både fönster och på borden :)
    Ja, huvlaiga vad det blåser!!
    Ha en skön helg /Bea

    SvaraRadera
  3. Vi har inte hunnit med att pynta till advent än, det får bli imorgon. Och inte ensdå blir det så mycket ... Men vi har i alla fall likadant ljusstake som i första bilen, alltid något! Det ska upp imorgon!

    SvaraRadera
  4. Mycket fint och stämningsfullt Nette ! Ha en riktigt mysig helg i stugvärmen !

    SvaraRadera
  5. NEEJ, ingen lutfisk här inte förrän julafton ;)
    Skön helg till dig ... jobba lungt ;O)

    SvaraRadera
  6. - Halloj i nordost.
    - Fint pyntat inför advent. Skönt med
    lite extra ljus den här mörka årstiden !
    - Ha en trevlig helg !!!
    Hälsar Henning och Blondin-Ida...:o)

    SvaraRadera
  7. Ja det var rejält kallt i går. Har inte hunnit testa dagens väder. Lillajul idag, första advent i morgon, så båda benämningar ryms i en och samma helg.

    SvaraRadera
  8. Så vackert och din sockerskål på fot med lock , precis en sådan äger min mor också , tycker den är så fin // Kramar :)

    SvaraRadera