Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

söndag 13 januari 2013

Hög dimma =ingen sol

en grå värld blev det också idag ,dimmoln som kommer söderifrån fick vår himmel att se ut så här idag - 5 grader

Det här var det närmaste man kunde se solen

 titta ett hjärta under bryggan


Vi försökte fara iväg och se vart ljuset hade tagit vägen så ut över Bredskäret där syntes en strimma ljus


Som ni ser är det mössan på här


Roade mig med att fota en före detta rönnbärs klase

Den solnedgång som var långt bort fick ge bakgrundsfärg


Hemma roade jag mig med att fotografera tulpanerna jag köpte igår och födelsedagrosorna jag fick från Plantagen .
För övrigt har vi städat bort julen idag ,skönt var det att få lite frisk luft också har inte varit ut på 3 veckor .Mitt ben är fortfarande svullet så jag ska inte försöka mig på att utföra några stora bravader.Ha en fin vecka alla ,nette

12 kommentarer:

  1. Fina bilder som vanligt men den mittersta rönnbärsbilden är ju bara sååå fin!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Jaha ja, nu är det vår tur att ha kylan ser jag.
    Älskar dina bilder, speciellt dom ut över havet, med bara en strimma ljus. Ja, och den sista, tulpaner...det är väl ändå lite vårkänning när man köper den första buketten...??
    Hoppas att du är på benen snart igen!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Här har vi haft 20 minus kalla grader hela dagen idag igen...men sol som vågat sig upp över trädgrenarna men jag har låtit min kamera vara innomhus och mig med känns onödigt att vara ute i denna kyla.
    Hoppas på lindring i morron.

    Tgingelingen.

    SvaraRadera
  4. Härligt att ljuset kommer tillbaka,fina kalla bilder!

    SvaraRadera
  5. Fina kalla bilder! Har inte varit ute på ett par dagar då jag har haft någon influensa/förkylning. Skönt att kunna sitta inne och njuta av dina bilder. Jag mår bättre nu, så imorgon får jag nog gå ut lite. Vacker tulpanbukett du har!
    Kram Carina

    SvaraRadera
  6. Städat bort julen .. det gjorde jag den 1 Januari ;)
    Det blev jätte snygga bilder även utan sol .. många gångar så tycker jag att det kan bli snyggare utan sol då det blir en varm och mysig ton i färgerna..precis som det blev här och bilden med hjärtat var ju bara så himla bra ;)
    kram

    SvaraRadera

  7. http://vindsromantik.blogspot.se/

    Underbara bilder, och färger, ja jag blir fototokig, nu när det går att ta kort igen, ljuset har återvänt.
    Skynda långsamt med benet, låt det ta sin tid.

    Ha det gott
    Maggan

    SvaraRadera
  8. Så vackra bilder och fotot med bryggan var så enormt vacker , tulpaner skall jag köpa många imorgon då min mor fyller år , härligt med en sådan bukett , känns liksom som våren är på g då :)

    SvaraRadera
  9. Jättefina bilder trots gråvädret! Å så härligt med tulpaner, måste nog köpa mej en bukett :))

    SvaraRadera
  10. Fina vinterbilder från Österbotten!
    Fint att se att kontrasten mellan det vita och de färgrika tulpanerna!

    SvaraRadera
  11. Flotte vinterbilder og nydelige tulipaner.
    Så godt sett med kamera, hjerte under brygga artig.
    God ny uke til deg Cecilia fra Marit.

    SvaraRadera
  12. - Halloj i nordost.
    Det behövs inte så mycket mera än en strimma vid horisonten,
    för
    att man ska få glädje av det på bilderna.
    - Ha en fortsatt bra dag !!!
    Hälsar Henning och Blondin-Ida...:o)

    SvaraRadera