Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

torsdag 21 februari 2013

Stockholmresan 4 Hemresan

På vägen från mässan till båten stötte vi på den här taxin ,kul bild blev det från baksätet

Tog några bilder i förbifarten av den gråa stan

 

den skitiga snön  och några sevärdheter  ,mycket snö fanns de överallt

 

Här zoomade jag in  hotellet  på andra sidan  ,Hasselbacken

 Wasamuseét

Isen var inget att lita på  här i trakten

 

 

 

Den här bilden är ett mästerverk i sig bil i rörelse kameran i bakrutan  ett hastigt knäpp

Väl ombord på båten blev det middag  Svårt att fotografera för båten skakar hela tiden


Förrätten en Toast Skagen ,men sedan glömde jag kameran då varmrätten kom  men det var rökt lax med hollandaise sås  ,efterätt  kaffe med konjak ,jag behöver en konjak nu som då på dom här parfymerade resorna (doftallergi) konjak vidgar luftrören  ,jag har ju alltid oturen att hamna med dom starkaste parfymerade ,det har tagit några dagar att få luftrören fixade (inte med konjak)

 Dom som ville kunde äta buffébord men vi tyckte att  det var någon annans tur att springa nu .
Den rosa champangen  lämnade vi kvar på båten
Däremot den här konfektasken kom med hem pga den fina bilden ,,gick att äta också
Solglimtar har vi sett idag men i ytterst små doser ,nu är det runt - 1 grad  stora växlingar i temperaturen  .ha en fin kväll ,själv ska  jag titta på antikrundan ,Nette

7 kommentarer:

  1. Superfina stockholmsbilder,alltid roligt att komma till Stockholm,och skönt att lämna densamma!

    SvaraRadera
  2. Du kan troligen inte alls gå i närheten av parfymeriet på båtarna!? :( Hua jag drar mig för det med brukar "dofta" väl mycket där....fast jag inte är allergisk! Bra veta att konjak vidgar! :)
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Fina bilder! Längtar till Stockholm nu...fast det får gärna vara varmare! Jag gillar inte parfymer heller, fast jag inte är allergisk. Men man kan ju ta en konjak i förebyggande syfte då ;) Kollade nyss på Antikrundan, kul!

    SvaraRadera
  4. Fina bilder från huvudstan och den första var bara för helfestlig :) // Trevlig helg :)

    SvaraRadera
  5. Stan var i gråaste laget minsann... där ser man konjak kan va bra till mycket ;O) Ni hade en väldigt fin resa!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  6. Vyerna känns ju igen för mej har gått där många gånger
    Nästa gång du besöker STHLM så tycker jag att du ska ta dej en promenad på Skeppsholmen

    SvaraRadera