Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

lördag 27 september 2014

Dagsfärska bilder,i trädgården

Planterade några calluna på eftermiddagen ,planterade med krukorna på

Behövde få lite nytt i verandalådorna

 Pelargonerna har legat under lakan några nätter den här veckan så dom är något tilltufsade men vid liv

 Tog en bild på dom gula som jag tror heter penningblad ,mitt blom minne håller på att försvinna

Lönnen har en väldigt vacker kvist som är olika färger  ,dom övriga kvistarna är gröna

 

Kärleksörten har fått mera färg

 

Rönnen har tappat sina blad så nu är det nästan bara bär kvar

 

 Häggen har också tappat bladen  ,fick låna lite färg ifrån lönnen

Häggmispelens gula blad  i det gröna
Har kokat lite äppelsylt nu på eftermiddagen  så jag har att sätta i frysen .Imorgon väntar resten av fönstren på tvätt .Männen i familjen har varit och tagit upp bryggan och båten idag .Trevlig fortsättning på helgen ,Nette

7 kommentarer:

  1. Jag har haft en riktig trädgårdsdag idag. Grävt trädgårdsland, tömt växthuset m.m. Även jag har planterat ljung. Det är så vackert.
    Höstkram!

    SvaraRadera
  2. Hösten visar sin vackra färgskala nu och lönnarna är super fina! Ha det!

    SvaraRadera
  3. Todella hieno kuvasarja :)

    SvaraRadera
  4. Vilka vackra bilder! Underbar blogg du har!

    SvaraRadera
  5. Lönnen är verkligen höstträdet nummer ett, vilka fantastiska färger den bjuder på!
    En väninna till mig skrev nyligen att "hostan gulnar" - det fick hon snabbt ändra till "funkian gulnar" eftersom folk trodde att hon blivit sjuk ...

    SvaraRadera
  6. Så fint det blev med ljungen! Jag borde också ta och plantera lite höstnytt ;O)

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  7. Så fina höstbilder, och det var jättefint
    med ljungen i dina blomlådor. Lönn är
    bland det finaste på hösten, vilka färger!
    Kramar/AM

    SvaraRadera