Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

lördag 11 oktober 2014

Jag blev nästan påflugen

Ekollon i eken idag stod och beundrade den vackra bruna färgen  dom fått

 

 

Beundrade snöbollsbuskens vackra blad

 Den busken finns bredvid eken

Plötsligt hör jag ljud bakom mig ekollon faller till marken  ,vem sitter där jo nötskrikan har middag fast hon vet inte att jag står nedanför dom är ju lika skygga som skatorna

 Här är det visst ätbart i näbben

Plötsligt möts våra ögon  via kameran

och jag blir nästan  påflugen , fniss ,man kan ju ta det som man vill
Tog ett lugnade eklöv efteråt

 

 Där sitter min kompis ifrån eken ovetande om att jag iakttar ,små vardagliga äventyr kan det bli i duggregnet
                                                 Ha det fint ,Nette

4 kommentarer:

  1. - Halloj i nordost.
    - Det gäller att passa sig när man är ute
    i naturen. Man vet inte vad som döljer sig
    bakom närmaste löv....
    - Ha en fortsatt bra dag !
    Hälsar Henning och Blondin-Ida....:o)

    SvaraRadera
  2. Roligt med småfåglar,har börjat mata dem nu,köpte fågelfrö som blivit över sen förra året på byggvaruhuset, så nu är det fullt vid fågelborden,men mest gråsparv och takgoxe!

    SvaraRadera
  3. Autumn and your fotos is beautiful!
    Jarka

    SvaraRadera
  4. Inte illa och få närkontakt med en nötskrika,
    du lyckades fånga mötet fint med kameran.
    Härliga bilder här hos dig.
    Kramar/AM

    SvaraRadera