Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

söndag 12 april 2015

Ett virrvarr av småfåglar och grannen vackra blommor med överraskningar

 Med sömniga ögon såg ut genom fönstret och såg massor med småfågel ute ,glasögonen på och fram med kameran ,bergfinken hade anlänt  tillsammans med mera grönsiskor(bilderna tagna genom fönstret )

En koltrasthona tyckte att hon var minst lika fin som dom övriga ,där ser man hur små dom är grönsiskorna

Det blev bara mera och

mera

och mera
Fåglar som var hungriga
Förstorade en bild

så till grannens blommor  där hittade jag en humla som var så full att hon slocknat i en krokus ,stackare



en speciell sort av krokus


mera snödroppar



Selma som kom promenerande med mig  ,fick plötsligt för sig att leka med lilla Jappe ( hon tror ju att hon är minst lika stor )

 Lilla fjollöra .
Idag på eftermiddagen styrde vi kosan norrut för att hälsa på mamma och pappa  .Mammas minne o redighet var nog  den sämsta hittills .Ha det bra alla som tittar in ,Nette

5 kommentarer:

  1. Great photos of Spring coming to life!

    SvaraRadera
  2. Helgen bjöd på massor av fågelkvitter även här. Och visst är det skönt att gå mot våren med alla blommor och vårrusiga humlor.
    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  3. Fantastiska vårbilder du bjuder på! Jag har bara talgoxar, domherrar och koltrastar hos mig men så har jag också slutat mata dem nu då min fågelmat tog slut. Tänkte att det var dags att dom börjar jaga insekter istället, dom ska lära sig att äta upp alla mygg så jag slipper bli biten i sommar! Så tråkigt att höra om din mamma. Min mormor hade demens och kände inte igen varken mig eller mamma mot slutet, ibland kände hon igen oss men kunde inte koppla ihop oss utan frågade om vi kände varandra. Trösten är väl att dom själva inte lider så mycket utan det är mest vi anhöriga som upplever det som jobbigt...
    Styrkekram

    SvaraRadera
  4. Känner för humlan som tuppat av under sitt arbetspass, plikten framför allt o s v. Men den avsomnade väl i alla fall under härligt doftande förhållanden. Alltid något,
    / Deerhunter

    SvaraRadera
  5. Fina blommor och så många olika fåglar som samlats! Länge sen jag såg nån bergfink här...

    Ha en bra dag! :D

    SvaraRadera