Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

söndag 28 juni 2015

Trutar 1

 Fotograferade lite olika trutar  när vi rensat fisk senaste gång ,vi brukar kalla dom för renhållningsverket  för dom äter ju allt fiskrens

 Alltid bråttom, vem hinner först



Ojdå, nu tappade jag gäddhuvudet




 Nytt försök ,aj, aj  nu kommer det anfall bakifrån



 Vem slängde ner dig ?



  Fortsättning följer
Idag har det varit sommar 21 grader och sol .Titta gärna in på min andra blogg o se vad jag gjorde när det regnade HÄR  ,ha det bra Nette

7 kommentarer:

  1. Väldigt bra bilder av fåglarna! Härlig molnbild också! Kram från mig!

    SvaraRadera
  2. these are fabulous flights shots ofthe Gulls Nette.

    SvaraRadera
  3. Jaså, du har varit ute och åkt på "mina" vägar :) Önskar dig en riktigt fin fortsatt sommar..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  4. That is an extremely smart written article. I will be sure to bookmark it and return to learn extra of your useful information. Thank you for the post. I will certainly return.

    SvaraRadera
  5. Håll truten! Nej nu rodnar jag, var fick jag det ifrån? Men trutar låter, högljudda som de är...Skränar och skriker, och tappar gäddhuvuden....och bajsar en i huvudet om man inte passar sig. Nä det kanske inte är truten, utan fiskmåsen. Minns alla gånger man gick och hukade på torget i Hfors när måsarna nästan anföll, och skitade ner det gjorde dom, berodde väl mest på alla fiskebåtar som stod vid kajen och sålde fin fångst. Härliga barndomsminnen dock...
    Ha en fin vecka, ni får väl också del av värmeböljan dom hotar med i mitten av veckan?
    Kram

    SvaraRadera
  6. Ja det är ju ofta kö till bra matställen...!! Fåglar är intressant att studera, ofta påminner de lite om oss människor, ska först fram och ha största biten...Snygga bilder!!
    Ha det gott vännen!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  7. Helt otroligt så många inlägg du gör människa. Jag hinner inte med och jag har sommarlov! :o)
    Tänk att jag hade glömt att du var på Höga Kusten och jag såg att jag hade kommenterat detta!
    Men i går fick vi vara ifred för trutarna. De kom först med klagovisorna mot kvällen.
    Ha en finfin vecka!

    SvaraRadera