Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

lördag 19 mars 2016

En svensk höna och en syrsa

Först veckans tulpanbukett ,men kan någon förklara varför lila tulpaner  inte får rätt färg vid fotografering i  lampans sken ,fastän jag ändrar vitbalansen är dom fortfarande röda  ,den här bilden färgade jag 

 

Också färgade 

Det här är också färgat men inte som i verkligheten för då är dom ännu mörkare 

Här är hönan som kom över vattnet från grannlandet via Tradera 
 Syrsan kom också samma väg över havet , men den säljer jag i min affär 

 

En vit orkidé förgyller vår tillvaro 

 

 

 Visst ser ni katthuvudet eller är det en leopard 
Har varit och besökt stadens största loppis idag  men inte hittade jag något  att handla där .Var sedan in till Jysk  och hittade ett snyggt trädgårdsbord till sommarstugan där ,det var rabatterade priser detta veckoslut ..Så nu kommer inte det gamla uttjänta bordet fram mera .Trevlig fortsättning på helgen, Nette

3 kommentarer:

  1. Så fina tulpaner,bra om man kan färga dem å,hihi.,. Jättefina höna,,jag samlar på hönor/tuppar o den vita har jag inte. Kram

    SvaraRadera
  2. Det finns så många härliga vackra saker på Tradera att köpa. Både hönan och syrsan är sådana som jag kunde ha jag också. Jag funderar redan var jag kunde ha syrsan så den syntes på rätt sätt. Där ser du men det ska inte inhandlas någonting. Istället ska jag plocka fram sådant som jag ska sälja. Det finns en del :)
    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  3. Ljusets återkomst och det blir allt lättare att fotografera, men du tycks fixa färger ändå.
    Hoppas du får en fin påskvecka! ♥︎

    SvaraRadera